Avatar billede hhbay Nybegynder
11. maj 2003 - 19:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

No OS found

Jeg har installeret en seagate harddisk nr. 2 med et program som seagate laver. Derefter kan bios ikke finde MBR og kommer med meddelsen " NO OS Found ". Nu kan jeg kun start XP med en Boot-CD.
Jeg har prøvet fixmbr og fixboot fra windows genoprettelses konsol og jeg har prøvet at installere en ny windowsxp på en anden partion men uden at det hjalp. Jeg har ligeledes prøvet at gendanne windows fra før harddisk nr.2 blev installeret uden held.
Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede bredker Nybegynder
11. maj 2003 - 19:46 #1
har du sat den som slave og formateret den
hvilken er din anden HD , seagata har somtider det med at de ikke vil køre som slave , men kun master
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2003 - 20:09 #2
Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

det har du ikke prøvet kan jeg læse.
Avatar billede atomizer Nybegynder
11. maj 2003 - 20:24 #3
Boot med en bootdisk
c:
fdisk /mbr

så burde det spille igen...

//atomizer
Avatar billede hhbay Nybegynder
11. maj 2003 - 21:20 #4
Hvad er forskellem på fixmbr og fdisk /mbr. Og kan man overhovedet bruge
fdisk i windowsxp
Avatar billede hhbay Nybegynder
11. maj 2003 - 21:50 #5
Harddisken er selfølgelig formateret. Og begge harddiske er sat som master.
Ang. rep af windows. Jeg kan ikke se at det vil gøre en forskel at køre windows rep. fremfor som jeg har gjort at installere endnu en windows på en ny partition. Det er jo ikke windows men mbr der er noget galt med.
Men måske kan jeg formatere C-partitionen og installere windows på endnu en ny partition, jeg er bare bange for at skade de andre partitioner.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. maj 2003 - 21:52 #6
Den ene HD skal sættes som slave, hvis de sidder på samme IDE kanal.
Avatar billede bredker Nybegynder
11. maj 2003 - 21:52 #7
sider de på hver sit kabel
du siger at de begge er sat som master
Avatar billede hhbay Nybegynder
11. maj 2003 - 22:07 #8
De sidder på hver sit IDE kabel.
Avatar billede bredker Nybegynder
11. maj 2003 - 22:09 #9
så er dine cdromdrev sat som slave
Avatar billede hhbay Nybegynder
11. maj 2003 - 22:38 #10
Ja præcis
Avatar billede bredker Nybegynder
11. maj 2003 - 22:41 #11
prøv at bytte om på kablerne og evt at sætte den enesom slave (den uden win )
ikke sikkert at det virker ,men et forsøg værd
jeg vil i seng nu ,men kikker ind i morgen aften
godnat
Avatar billede hhbay Nybegynder
17. maj 2003 - 09:50 #12
Hej Bredker
Du havde ret med at bytte om på kablerne. Jeg fandt forklaringen på Seagates hjemmeside, den nyeste hardisk kræver at være 1. master. Det mærklige er at jeg uden problemer kan boote fra 2. master.
Avatar billede bredker Nybegynder
17. maj 2003 - 09:55 #13
takker for poin
det at du kan have dem begge som master er nok fordi at de sider på hver sit idekabel og du så har dit cddrev som slave
du kan ikke have dem begge som master ,hvis de sider på det samme kabel ,men godt hvis de sider på hver sit
Avatar billede hhbay Nybegynder
18. maj 2003 - 09:38 #14
Det er klart.
Men jeg var ikke klar over at man kan boote fra  sec. master.
Avatar billede bredker Nybegynder
18. maj 2003 - 09:44 #15
det kommer an på hvordan du har sat din bios op