Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

if(isset($_POST['logon'])) ?

Jeg har prøvet alle mulige løsninger, men der bliver ved med at være fejl i linie 5 som er
if(isset($_POST['logon']))
Jeg har prøvet at fjerne isset, at skrive get i stedet for post, skrevet den mest simple udgave, if($logon), men jeg kan bare ikke få det til at virke.
Hvad kand er være galt?
Avatar billede ahv Nybegynder
11. maj 2003 - 19:06 #1
Kan vi se lidt mere kode?
Avatar billede mjl Nybegynder
11. maj 2003 - 19:09 #2
Du mangler ikke en ; vel :o)
Avatar billede mjl Nybegynder
11. maj 2003 - 19:10 #3
Sorry...
Avatar billede ahv Nybegynder
11. maj 2003 - 19:11 #4
Din fejl sker vel på linie 4, post linierne fra 0-8 så burde vi kunne rette det.
Avatar billede ahv Nybegynder
11. maj 2003 - 19:11 #5
mjl >> Sorry?
Avatar billede mjl Nybegynder
11. maj 2003 - 19:12 #6
Ja - lidt mere kode - mit sorry er for et lidt tåbeligt svar, uden at ha' set kode...
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:17 #7
typisk. Undskyld ulejligheden :) jo havde glemt et ;
Dog vil den slet ikke gribe fat i if-sætningen.
Kode:
<HTML>
<BODy>
<?
$logon = blabla;
if (isset($_POST['logon']))
{
echo "jaja";

}
else
{
?>
<FORM METHOD="POST"ACTION="<? echo $_['PHP_SELF']; ?>">
Brugernavn: <input name="Brugernavn" size=12 maxlength=12>
Kodeord: <input name="Kodeord" size=12 maxlength=12>
<input type="submit" value="Logon" name="logon">
</FORM>

</BODY>
</HTML>
<?
}
?>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede ahv Nybegynder
11. maj 2003 - 19:18 #8
sådan;

$logon = "blabla";
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:20 #9
Virker stadig ikke, men meningen er jo også, at den skal få logon fra form'en.
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. maj 2003 - 19:24 #10
Prøv at lave print_r($_POST); for at se, hvad post-arrayet indeholder...
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:26 #11
jeg har lige installeret PHP-triad, er der noget der skal sættes i ini-filerne for at det kan virke? Der står ikke noget i reame'en, men der plejer jo at være ting der skal sættes i ini-filen, hvis man installerer delene hver for sig.
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:29 #12
Hvor præcis skal jeg sætte print_r($_POST); ? Tilsyneladende ser det ikke ud som om der sker noget.
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:35 #13
nå, men nu prøver jeg lige at få skrevet de ting der skal stå i httpd.conf, install.txt havde gemt sig :(
Avatar billede tbg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:44 #14
og nu vil apache så ikke starte længere.. Tror bare jeg lader være med at komme op til eksamen i IT. argh
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. maj 2003 - 19:57 #15
Det lyder som om du er ved at fucke din installation godt og grundigt op!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 20:04 #16
Drop PHP Triad og lær at installere tingene selv ;)
Avatar billede sukos Juniormester
11. maj 2003 - 23:45 #18
<HTML>
<BODy>
<?php
if (isset($_POST['logon']))
{
echo $_POST['logon'];

}
else
{
?>
<FORM METHOD="POST" ACTION="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Brugernavn: <input name="logon" size=12 maxlength=12>
<input type="submit" value="Logon">
</FORM>
<?php
}
?>
</BODY>
</HTML>

burde virke
Avatar billede sukos Juniormester
11. maj 2003 - 23:46 #19
medmindre install "er fucked"
Avatar billede tbg Nybegynder
12. maj 2003 - 07:51 #20
Så skulle det virke, der var gået et eller andet galt i installationen. Grunden til at jeg ville bruge PHP Triad, er at min lærer sagde at vi skulle bruge det, men okay han er også lidt underlig. :)