Avatar billede mb2000 Novice
11. maj 2003 - 17:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

total rensning af en Palm Vx

Jeg har en Palm der bare ikke vil noget - den vil ikke connecte og heller ikke lave en sync hvordan for jeg opdateret firmwaren og totalt slettet alt og lad være med at sige knappen på bagsiden, det er prøvet, alle forslag modtages
Avatar billede casch Nybegynder
11. maj 2003 - 17:53 #1
havde problemer med en palm m100 den skulle stå i cradlen når jeg lavede reset på bagsiden!
Avatar billede mb2000 Novice
11. maj 2003 - 17:56 #2
det prøver vi lige
Avatar billede casch Nybegynder
11. maj 2003 - 17:57 #3
det er lidt bøvlet at vippe den men det kunne lade sig gøre
Avatar billede mb2000 Novice
11. maj 2003 - 18:02 #4
det ser ikke ud til at virke, den skriver hvad den sync´er i toppen af displayet men "pilene" bevæger sig ikke på displayet kun i computeren
Avatar billede casch Nybegynder
11. maj 2003 - 18:03 #5
prøv at snakke med palm support de plejer at være rimelig flinke hvis man kan snakke svensk eller engelsk ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
11. maj 2003 - 18:06 #6
jeg har haft lignende problem.. Der var det kontrast-knappen der havde sat sig fast under coveret. Lige pludselig virkede den (knappen var hoppet op af sig selv i lommen eller lignende) i et godt langt stykke tid. Men så skete det igen. Først der jeg fandt ud af det. Se om det ikke bare skulle være et sådan problem du har..
(Kontrast-knappen = den lille knap i venstre hjørne over displayet (hedder den noget andet evt?))

/Nicklas B.
Avatar billede hcm Nybegynder
11. maj 2003 - 18:07 #7
Du kan prøve at lave en hard-reset.

Hold powerknappen nede, tryk på reset og slip så powerknappen. Den skulle så gerne spørge om du vil slette alt.
Avatar billede mb2000 Novice
11. maj 2003 - 19:02 #8
den skriver stadig at den syncker men pilelogoet på displayet i Palmen bevæger sig ikke, prøver igen efter en hard reset
Avatar billede mb2000 Novice
11. maj 2003 - 19:20 #9
hvad med firmware hvor og hvordan er der nogle der har prøvet det ??
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. maj 2003 - 10:33 #10
Lad den ligge og helt  aflade,  typsik  rigtig lang tid, evt brug den flittigt såden dør af strømmangel.
Avatar billede aplicor Nybegynder
12. maj 2003 - 11:35 #11
Jeg har selv haft ligende oplevelse, og fik følgende tip fra Palm. Udfør batteridræn ved at lave en shortcut som beskrevet, det får palmen til at hænge. Hvis ikke den hænger, så prøv evt et par gange til den hænger.
HOW TO PERFORM A BATTERYDRAIN
Warning. All data on Palm will be lost ! Please perform a Hotsync (if
viable) before attempting this.
-------------------------------------------------------------
1. First of all make sure the backlight is on.
2. Go into Memopad on the Palm and create a new memo
3. Write the symbol for shortcut  followed by a dot and the figure
one.
4. This should look like:  shortcut.1

This will hang / freeze the unit so that
it doesnt turn off. Then just leave it over night.
The morning after put it to charge for 2 hours,
then try to sync.
If you pull the stylus from the bottom of the screen all the way
to the top of the screen, a Grafitti description window should  appear.
Here you can find how to "draw" the shortcut symbol.
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2003 - 13:12 #12
Lukketid?