Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:21 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

Win Xp kører meget langsomt, evt. en win update

Hjælp. Jeg har søgt rundt omkring på nettet efter et svar på dette spørgsmål. Det sværeste er nok at forklare præcist hvad problemet er.
Det drejer sig om en amd athlon 1.53 mhz
512 ddr ram
geforce 4 ti 4400
soundblaster pci 512.

Problemet er at xp ret pludseligt kører vildt langsomt. Den er langsom i opstarten, og alle programmer er lang tid om at starte op. Jeg har læst at der er kommet en winupdate, der får cpu'en til at køre virkelig dårligt. Jeg har prøvet at fjerne pågældende opdatering, uden held. Jeg har tjekket for virus, med opdateret scanner, har tjekket spyware. Det er ikke en enkelt proces der æder al regnekrafft. Har tjekket irq konflikter og lign.
Håber der nogen der kan hjælpe
Jeg er virkelig på spanden her.
=)
Avatar billede alienass Nybegynder
11. maj 2003 - 13:21 #1
Slet lortet på din com. og installer det igen.. eller evt. tag en diskoprydning eller lign.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
11. maj 2003 - 13:24 #2
Har du opdateret din computer fra Microsofts hjemmeside, så kan du glemme det, jeg havde samme problem med min, jeg fandt ud af den kun blev langsom når jeg havde opdateret den på nettet.
Avatar billede alienass Nybegynder
11. maj 2003 - 13:24 #3
Eller har du Kazaa eller lign.? Hvis du har downloadet noget kan det være der har været en Hack fil i..?!
Download det på:
http://download.com.com/3001-2239-10199447.html
_//Alienass\\_
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. maj 2003 - 13:25 #4
Er du helt sikker på at du har slettet den winpdate korrekt ?
Der er rigtigt mange som har haft problemer efter de har hentet den, men det går væk så snart den er blevet fjernet.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:26 #5
ravsted.dk >> ja jeg har opdateret fra nettet, hvad gjorde du??

alienass >> det ville jeg gøre hvis det ikke var fordi, jeg lige havde reformateret for 14 dage siden. Har kørt defrag og hvad jeg ellers kunne finde af test programmer. Tjekket temperaturer, og kørt meget grundig test på min harddisk
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:27 #6
ikke helt sikker... Jeg lavede en alm uninstall fra tilføj/fjern prog
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:29 #7
Prøv at gå i Kør og skriv msconfig, kig på det sidste faneblad og se om der startes noget op som du ikke mener at have installeret.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
11. maj 2003 - 13:30 #8
Jeg formateret hele maskinen, det var det eneste jeg kunne, og har ikke opdateret siden, min kører uden problemer nu
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:33 #9
bertie... Det ved jeg sgu ikke rigtig? Jeg kender ihvertflad ikke dem alle sammen...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:36 #10
Prøv evt at poste dem her, måske der er nogen som genkender noget som ikke skal være der.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:37 #11
Come on, der må være en anden mulighed end at skulle formatere.. Be be =)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:37 #12
Hvad med ledig diskplads har du nok af det?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
11. maj 2003 - 13:38 #13
Kan det ikke være alt det der Spy ware
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:38 #14
Du kunne bruge systemgendannelsen til at gå 1 eller flere skridt tilbage og se om det løser det, så kan du sopre dig ind på hvad der er installeret siden det kørte ok.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:39 #15
sopre=spore :-)
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:39 #16
iamapp
nvcpl
navapw32
advchk
itouch
logi_mwx
hpztsb04
directcd
ad-watch
bpc
realsched
ctfmon
adobe gamma loader
trillian
nwiz
qttask

Det var det
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:41 #17
Masser af ledig plads 10 gb eller sådan noget på c:
Har tjekket spyware
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
11. maj 2003 - 13:42 #18
Så er det nok dine opdateringer, jeg er ked af at sige det
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:44 #19
Det skyldes sikkert at du har installeret denne opdatering:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4209
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:46 #20
navapw32  --> Du kunne prøve at se om du har fået slået en masse scanning til i dit antivirus program
advchk    --> Hvis det er sådan noget spyware check så prøv at slå det fra.
itouch    --> Mener at have hørt at nogle har haft problemer med dette, hvis det er drivere til keyboard, dem kunne du også prøve at slå fra.
logi_mwx  --> Mus?
ad-watch  --> Samme som ved advchk.

det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:48 #21
Jeg havde installeret q811493, men jeg fjernede den, det hjalp bare ikke noget
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:52 #22
peter_dyrby>Jeg havde også q811493 og min pc blev hammer langsom, jeg afinstallerede den, men lige meget hjalp det. Jeg geninstallerede Windows XP og undlod at installere den pågældende opdatering og har ikke siden oplevet problemer. Så det er ret sikkert at problemet skyldes opdatering.

Du kan dog prøve at køre en systemgendannelse først inden du geninstallere Windows. Vælg en dato før installationen af den pågældende opdatering.
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:52 #23
Jeg ved godt, jeg kører meget scanning, men det har jeg altid gjort uden problemer. Itouch har jeg kørt længe, skaber heller ikke problemer. ja jeg går ud fra at logi_mwx er mouse driver
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 13:56 #24
schulze>> Jeg har også haft pågælden opdatering og afinstallerede den uden problemer.

peter_dyrby>> Så har jeg ikke andet end mit tidligere forslag om systemgendannelse tilbage, da du helst ikke vil reinstallere :-)
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 13:56 #25
Har kigget på system gendannelse, jeg har af en eller anden besynderlig grund kun 1 gendannelsespunkt og det er i dag???? Det giver sgu ingen mening. Det ender nok med at jeg må give mig og formatere igen. ØV
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 14:00 #26
Og du har kigget på den kalender der er ved siden af og set at ingen af datoerne er fede? Og at man kan gå tilbage i månederne?

Dumt svar men bare lige for at være sikker :-)
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 14:01 #27
bertie, ravsted og schulze kommer til at dele point, håber det er ok. i har alle 3 kredset om problemet. Ravsted var først så der er lidt ekstra.
Tak for hjælpen.
DAMN YOU GUYS WORK FAST =)
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
11. maj 2003 - 14:02 #28
bertie, LOL ja jeg har kigget på den kalender ved siden af =)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 14:03 #29
Tak for point, håber at geninstallering hjælper :-)
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
11. maj 2003 - 14:04 #30
Takker
Avatar billede thechoke Nybegynder
11. april 2004 - 12:03 #31
jeg har også lige haft samme problem! løste det in fact for to minutter siden ;D.. tror jeg da... Det, jeg gjorde var - Windows Jobliste (ctrl+alt+del) > Processer, og fandt ud af, at der var en eneste proces, der sad og tærede 99% af min CPU. Og det var faktisk "realsched", som jeg så du også havde. Så prøv at gøre det samme som mig og se, om det er den der sidder og bugger.

Ved imidlertid ikke helt hvad "realsched" er for noget, så hvis der er nogen der kan svare mig på det??? :D
Avatar billede ado.dk Nybegynder
13. april 2004 - 18:33 #32
Du er nok lidt forsent ude thechoke :-)
Avatar billede thechoke Nybegynder
13. april 2004 - 21:42 #33
det lader til det ;D..... men måske har andre det samme problem og ka ha lidt glæde af det jo!