Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2003 - 11:35 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Køler til GF4 TI 4200

Hej

Jeg skal bruge en kæler til mit GF4 TI4200 kort men hvad skal det være for en?? Den skal kunne klare en del oveclkokning.

Mvh
Jesper
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2003 - 11:35 #1
Den skal være så bliige som muligt. 300 kr maks!!!
Avatar billede fangel Nybegynder
11. maj 2003 - 11:36 #2
hvis den bare skal køle, så ThermalTake GF4 køleren...
hvis den skal være stille, så Zalman's GF4 køler... ;)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
11. maj 2003 - 11:37 #3
Hey Fun!

Check her: http://www.casemodding.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 11:39 #4
Hvad med et totalt lydløs køler: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1
Avatar billede ojakob Nybegynder
11. maj 2003 - 11:40 #5
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2003 - 11:47 #6
Hvis du vil overclocke dit kort, ville det også være en go ide med noget passiv kølling på dine RAM klodser: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1
og en CPU køler på dit grafik kort. Her en en grundlægende guide: http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1052
Avatar billede fangel Nybegynder
11. maj 2003 - 11:47 #7
phatlasse => as I've said... "hvis den skal være stille, så Zalman's GF4 køler... ;)"... lige præcist den jeg mente...
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2003 - 11:55 #8
hvad er forskellen på ThermalTake GF4 køleren og standart køleren??
Avatar billede fangel Nybegynder
11. maj 2003 - 12:13 #9
at køleprofilen er lavet i Cu, og at blæseren er langt mere lydsvag og effektiv...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. maj 2003 - 12:38 #10
Jeg har ThermalTake's GF4 "boost" og selvom blæseren kører på 5-6V (lydløs) trækker den uden problemer og ustabilitet 320Mhz på GPU'en - og det er IKKE pga køleren, jeg ikke kan komme højere op!

Jeg har faktisk kørt en måneds tid uden strøm på blæseren og +10% på GPU'en uden problemer - det var også en værre klat-loadning jeg havde lavet til potentiometere ;o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2003 - 12:50 #11
kreidlerhansen >> Hvad for et potentiometer bruger du? jeg skal nemlig selv til at lave en, og det eneste jeg mangler er potentiometerene
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. maj 2003 - 13:01 #12
5 Watt, 100 Ohm og den har jeg så isoleret + sørget for at montere i en metaloverflade, så varmen ledes væk ;o)

Smid evt. to blæsere til, så bliver det ikke halvt så varmt!
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2003 - 13:04 #13
bliver de godtnok så varme? Jeg har da set flere samle sæt, hvor der ikke sidder en blæser eller noget
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. maj 2003 - 13:19 #14
De bliver lune, så bare for en sikkerheds skyld :o) Det er dog ikke så voldsomt, at de kan smelte plastic, så bare rolig - det er bare mig der er små-paranoid...
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2003 - 16:55 #15
Kan det godt passe at GF4 køleren fra TT skal larme mere end standart køleren?

kreidlerhansen >> Hvor meget har du givet for de potter??
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. maj 2003 - 19:37 #16
GF4-køleren larmer som en støvsuger, men køler MEGET bedre end den originale (undtagen på Triplex-kortene) og virker fortrinligt ved 5-6V!!! Den er lavet af kobber og må siges at veje tre-fem gange mere end de originale kølere...

Jeg gav 70kr for mit potentiometer - lidt dyrt, men det virker :o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. maj 2003 - 07:53 #17
dea_pg >> kan du ikke lige svare??

kreidlerhansen >> Det kan være du kan svare på mit andet spm http://www.eksperten.dk/spm/352373
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 09:02 #18
svaa'r
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 09:11 #19
danke ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. maj 2003 - 10:10 #20
fun22 >>> Kan desværre ikke give et svar :o) Jeg er ikke med på diode-vognen, må jeg indrømme ;o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. maj 2003 - 18:33 #21
Når du kører køleren på 6V, hvor varm bliver din køler profil?? For jeg er lidt i tvivl om det ikke er for meget, eller om det er normalt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. maj 2003 - 20:16 #22
Den er ikke lige så varm som når jeg har monteret standard-køleren! GF4-GPU'en tager ikke skade af temperaturer under 70º, men jeg vil mene det er 10-4, når jeg kan sætte fingeren på bagsiden af grafikkortet (ved GPU'en) og holde den der uden det føles voldsomt varmt :o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. maj 2003 - 20:54 #23
Jeg kan ikke holde fingeren der i særlig lang tid. Den er møjvarm lige der bagpå. Og nu har jeg kørt på 7 V i et par timer, så nu er profilen også ved at blive temlig varm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. maj 2003 - 14:12 #24
Har du købt ThermalTakes Power Boost (eller hvad den nu hedder)???

Hvis du ikke oplever ustabilitet, har du ikke noget at bekymre dig om - det er og bliver den bedste måde at tjekke maskinen på :o)