Avatar billede lmdthel Nybegynder
11. maj 2003 - 09:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problmer med roaming profil i w2k server!!

Hi rødder..

Jeg har følgende problem:

Jeg har ændret et netværk fra at være et simpelt workgroup netværk, til et domæne styret netværk, det er også rigtig smart..MEN alle brugerene mister jo deres personlige settings på deres maskiner når de logger på, jeg har så forsøgt at kopiere deres profil over, og pege på den i user opsætningen osv, det virker også fint, men det er bare ikke ALLE personlige settings der ligesom følger med..f.eks virker outlook ikke, msn virker heller ikke efter de logger ind på domænet.

Har jeg gjort det forkert ?

Det optimale ville være at man slet ikke brugte den profil som ligger på domain controlleren, men bare altid brugte den som man nu altid havde haft, er det muligt ?

Med venlig hilsen

///Thomas
Avatar billede casch Nybegynder
11. maj 2003 - 09:25 #1
hvis du bruger roaming profiles så skal du kopiere profilerne over på serveren så de altid kan finde den
Avatar billede sosuadm Nybegynder
12. maj 2003 - 00:19 #2
i profilen på brugeren skal du angive path'en hvor du vil gemme brugerens profil. Når brugeren logger på vil den søgen efter profilen på serveren hvis den ikke findes ´vil den søge efter den på den lokale maskine findes den her benyttes denne, findes den ikke her dannes en ny profil på basis af default user og all user, når bugeren logger ud kopieres profilen automatisk over på serveren, sker det ikke på denne måde virker profilen ikke. På denne måde er bugerens opsætning altid til rådighed uanset hvilken maskine de sider ved og skulle uheldet være ude og en disk står skal brugeren ikke bruge tid på at gen etablere sin opsæning.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
12. maj 2003 - 17:51 #3
oki doki..jeg har fået det til at virke..det er fornemt.
jeg har 1 andet problem som du måske kan hjælpe med..

vores netværk består af 1 serve/domain controller 2 printere som kører standalone (har deres egen ip adresse) og så x antal arbejdspladser..

hvordan skal jeg tilføje disse printere så brugerne også kan printe til dem ? de sidder jo ikke forbundet til serveren, men skal jeg så bare installere dem på domaincon.. som netværksprintere og så dele dem ?

///Thomas
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 18:17 #4
du kan evt installere dem ved at tilføje den port (ip adr) de sidder på. Men den nemmeste måde at holde styr på det hele er ved at installere dem på domaincontrolleren og så lave en deling den vej
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 18:17 #5
så har du også mulighed for at begrænse brugernes adgang ;)
Avatar billede sosuadm Nybegynder
12. maj 2003 - 21:51 #6
opretter du en lokal bruger f.eks. profil (admin. rettigheder) og logger på maskinen og installere printerne. logger ud og logger ind som administrator og kopiere profil's profil ned i default user har alle bruger automatisk installeret printeren næste gang de logger på. Det kan dog også gøres vha. af loginscriptet.