Avatar billede exutable Nybegynder
10. maj 2003 - 21:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ms-dos kommando........

Hey der jeg har et problem med min computer jeg prQver at "genstarte biosen" men det virker ikke naar jeg gQr det via mainboardet saa jeg kigger efter en kommando i ms-dos som kan gQre det samme..... Det jeg mener med at genstarte biosen er at alt bliver lavet til de standard instillinger den havde fQr og kodeordet til biosen bliver slettet....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2003 - 22:18 #1
det kan du ikke gøre via DOS, da DOS ikke har adgang til din BIOS.
Avatar billede pepsimax Nybegynder
11. maj 2003 - 13:31 #2
Du skal kigge efter en jumper på dit motherboard , det er den eneste måde at gendanne den oprindelige bios-indstilling på , altså kig i manualen og find det sted hvor jumperen sidder og sæt den så over på det sted hvor den nulstiller biosen , start så computeren , og sluk den igen , sæt jumperen tilbage igen , og du har nu de gamle fabriks-indstillinger tilbage .. Der er på nyere bios også et sted i "programmet" du kan gøre det .. men muligvis ikke hvis den har password på .. Held og lykke ..PS. Hvis du ikke har manualen til motherboardet , så find produksentens hjemmeside , der ligger den nok helt sikkert ....
Avatar billede popsy Novice
11. maj 2003 - 17:10 #3
Evt. tage batteriet ud i ½ time, det burde også slette indstillingerne.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. maj 2003 - 07:26 #4
Har du fundet ud af noget?
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 02:50 #5
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:34 #6
Lukketid!
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
13. januar 2004 - 04:13 #7
Ved godt det er et ÆLDgammelt spm det her, me nvil lige sige, at man kan GODT resette sin bios gennem dos.. Dette gøres ved hjælp af programmet Debug..

Har nemlig en gang glemt koden til bios, og var total n00b til computere dengang, og så søgte jeg lige efter et "hack" til det.

Men... DET KAN LADE SIG GØRE... ;o)