Avatar billede flemming-s Nybegynder
10. maj 2003 - 20:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Se DVD fra PC på TV

Jeg plejer at kunne indstille min pc til at kolone så jeg også kan se en DVD film på TV Jeg kan ikke finde denne funtion i gen ? (skrivbord/ Egenskaber/indstilinger/ avanceret mener jeg at have brugt før)
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. maj 2003 - 20:40 #1
Er der bare sort hvor filmen skulle være eller er det at få det hele over på tv'et? Hvilket grafikkort?
Avatar billede drj68 Nybegynder
10. maj 2003 - 20:59 #2
kommer an på hvilket grafikkort du har!!
Avatar billede perth0 Nybegynder
10. maj 2003 - 21:30 #3
Har du opdateret driver til dit grafikkort for nylig?

Jeg har oplevet det samme, at den funktionalitet "forsvandt".

Prøv at gå een version tilbage i driveren, og se om det så ikke skulle fungere.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
11. maj 2003 - 00:00 #4
Jeg har ikke opdateret  Xp driver. Jeg har dog opdateret nogen DivX dirivere ,men det har vel ikke nogen betydning ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
11. maj 2003 - 00:01 #5
Altså player opdatering
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 00:02 #6
Vi skal bare vide hvilket grafikkort du har? Geforce3 er det sådan her: Egneskaber for skærm>indstllinger>avanceret>geforce3>valg af enhed> Husk at vælge Danmark Pal-G og "sammensat video-out"
Og Geforce2 og 4 er det inde under nView og klon.
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 00:03 #7
Og kan du ikke se film, der er bare sort skærm. Så skal du slå  'overscanning' til?
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > geforce fanen > overlaystyringsenheder > styringsenheder til videospejling > vælg feks. kildeforhold.
Dette gør at dine film blir vist i 'fuld skærm'
Avatar billede flemming-s Nybegynder
11. maj 2003 - 18:07 #8
I bliver vist nød til at komme ned på mit nivo :o)
Jeg kan sku ikke finde egenskaber for skærm. Hvor klikker jeg først ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 18:23 #9
Højreklik på skrivebordet -> Egneskaber -> indstillinger -> avanceret -> GeForce3 -> valg af enhed -> TV
Avatar billede phuc69 Juniormester
11. maj 2003 - 20:21 #10
Har háft nogenlunde samme problem. At jeg ikke kunne finde klon punktet. Jeg fandt ud af når jeg startede computeren op samtidig med at at tv.et var tilslutet så stårtede den på en anden måde, med n view indstillingerne. Min løsning er altså at starte computeren op uden at have tilsluttet tv med ledningen. Derefter gå ind i egenskaber for skærm, avanceret ... nviev indstillinger også først tilslutte tv'et. Hereftee skal man trykke på knappen registrer skærme også kan man trykke på klon.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. maj 2003 - 18:37 #11
Det er en Geforce2 jeg har.

Et andet af de faneblade der er der her hedder Twin view. Her har jeg som tidligere aktiveret klon, som så plejer at gøre at jeg kan se film fra PC på AV kanalen på TV
Hvad er det jeg har overset ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. maj 2003 - 18:38 #12
Jeg har i øvrigt prøvet at indstille som do både når TV'et har været tændt på AV og når den har været slukket.
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. maj 2003 - 18:44 #13
Hvad er problemet?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. maj 2003 - 19:53 #14
Jeg kan stadig ikke se billdet/lyd på TV'et
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. maj 2003 - 19:58 #15
Heller ikke lyd:/ så tror jeg der er noget galt med kablet for hører ikke sammen med billedet...
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. maj 2003 - 20:40 #16
Du havde ret, skartstikket var pillet ud MEN :o(
der er stadig ikke billde og der kommer kun en relativ svag lyd på AV2 (alså ikke på AV
Desperationen stiger :o)
Avatar billede blomme64 Nybegynder
12. maj 2003 - 23:05 #17
Har du prøvet at installere programmet TvTool, det kan du bruge til at sende billedet over på dit tv. Du kan finde det her: http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede flemming-s Nybegynder
14. maj 2003 - 17:53 #18
Det har jo virket før med det jeg har, så jeg vil helst bare have det til at virke det jeg har.
Ps Jeg er tilmeldt at få en mail når der er nye indlæg, men det får jeg ikke ?