Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 13:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærm gå pluselig i standby

Jeg har et problem, min skærm gå lige pluselig i standby under windows, fx når jeg sider og tjekker e-mail. Jeg kan ikke komme ud af standby igen. Jeg har været inde og teste om jeg har slået skærmen til at gå i standby i power option, men det er den ikke, tilsvarende har jeg tjekket det i bios, men der er den heller ikke sat til at gå i standby. Det skal siges at det er et problem der lige pluselig er kommet for 2 uger siden, og jeg har ikke opgraderet min computer eller andre ting, der kunne have betydning. Hvad skal jeg gøre?

Styresystem: Windows XP PRO UK
Graffikort: GF4 MX440
Skærm: Samsung SyncMaster 957mb
Bundkort: ASUS P4533-E
CPU: P4 NW 1600mhz

mvh
Kristoffer Ravnholt
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 13:57 #1
Prøv at geninstallere din skærmdriver.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 14:56 #2
det har jeg gjort, men uden held.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 14:57 #3
Prøv at sætte din XP CD i drevet, klik Start->Kør skriv SFC /scannow <Enter>
Det kan være en korrupt fil, der laver balladen.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 15:59 #4
har prøvet det, men nej den fandt ikke noget der var som det ikke skulle være.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 16:00 #5
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 16:54 #6
Jeg har lige formateret for at se om det kunne løse problemet, men det kunne det heller ikke. Så tro ikke at det ville hjælpe
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. maj 2003 - 18:51 #7
Har du prøvet et andet grafikkort? Det kunne jo være...!
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 19:34 #8
Nej, jeg har ikke prøvet med et andet graffikort, men tro ikke det er det der er løsningen, da det er et problem der er 2uger gammelt, og før det havde jeg også det samme graffikort.
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. maj 2003 - 19:52 #9
jaja...det sker jo, at der brænder et grafikkort af engang imellem. Jeg har især hørt nogle dårlige ting om MX-kortene.....måske bare rygter.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
10. maj 2003 - 21:22 #10
tro du har misforstået det, min computer kan sagens starte op og gå ind i windows uden problemer, men lige pluselig går skærmen i standby og man kan ikke komme ud af standbu mode igen. Så nej mit graffikkort er ikke brændt af.
Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
31. maj 2003 - 15:22 #11
lukket
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 15:32 #12
Nej.*G*
Har du tjekket om du har slået Dvale til under Pauseskærm->Strømforsyning?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 17:22 #13
Øhh, hjalp det, ellers skal jeg ikke have point.
Det var kun for at vise at her ikke var lukket.*S*