Avatar billede skaeg Nybegynder
10. maj 2003 - 10:48 Der er 4 kommentarer

Ustabil internetdeling

Hej
jeg har et lille netværk med to pc'ere - en win98se og en xp home. Min Router er en topcom BR204 og isp er dk-tv. Begge pc'ere kan få forbindelse til internettet, men står xp'eren tændt i længere tid bliver den begrænset til lige at kunne søge i google og ellers ingenting - går jeg direkte på med xp'eren kører det problemfrit.
Routeren er opsat til dynamiske ip adresser og disse tildeles også uden problemer - jeg får ingen meldinger om, at der ikke er forbindelse?

Det er ekstremt frustrerende - håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. maj 2003 - 12:13 #1
Det lyder som om du har dns-problemer idet du kan komme på visse sider, men ikke andre. I dine tcp/ipindstillinger kan du smide en dns-server ind, f.eks 194.239.134.83 som er en tdc dns-server.

Når du har problemet, kan du teste om det er et dns problem, ved at gå i en dosprompt og skrive: (lad os sige at du ikke kan komme på www.novell.com)

nslookup www.novell.com

Den skal herefter give den rigtige ipaddresse til serveren, gør den ikke det så skriv:

nslookup www.novell.com 194.239.134.83

Den vil så spørge tdc's dnsserver. Hvis den kan finde ud af det, har du vist at det er dns-problemer og du kan blot smide 194.239.134.83 ind som dns-server.
Avatar billede version1 Nybegynder
11. maj 2003 - 04:16 #2
Prøv at lukke eventuelle personlige firewalls (Zonealarm/Norton)
Hvis det virker uden firewall, så prøv at rydde op i listen af programmer med tilladt Internet adgang (fjern Internet explorer m.v.)
Avatar billede skaeg Nybegynder
11. maj 2003 - 19:49 #3
Jeg får de korrekte adresser - har alligevel forsøgt med den angivne dns server uden held
jeg har ingen firewalls installeret

problemet opstår tilsyneladende hvis pc'eren står tændt gennem længere tid - jeg kan hente nogle få kbit på internettet og derfor er det også muligt at søge i google - går jeg derimod ind på en anden side kommer baggrundsfarven måske frem og så melder den ellers udført...
Avatar billede skaeg Nybegynder
11. maj 2003 - 20:02 #4
jeg bør måske også lige tilføje at jeg laver dette fra min 98se, hvor internetadgangen fungerer upåklageligt...