Avatar billede argion Nybegynder
24. november 2000 - 19:20 Der er 9 kommentarer

Fryser med g-force og athlon

Jeg har et problem med min computer.
Windows2000 prof. fryser når jeg surfer med IE 5.5 og til tider når jeg benytter mig af den almindelige explorer.

Mit hardware:
Creative Annihabilator (Gforce 1)
Athlon thunderbird 800 mHz
Asus A7V bundkort

Jeg har de nyeste nvida drivere inde, og har opgarderet med Via\'s 4in1 drivers.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mukke Nybegynder
24. november 2000 - 20:46 #1
Min config:

AMD Athlon (ikke TB) 800 mHz
Asus K7v bundkort
Asus Geforce2 MX
Windows ME

Oplever tilsvarende \"forfrysninger\" i tide og utide.

er efterhånden knap så vil med Asus og AMD som jeg før har været :(
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. november 2000 - 23:06 #2
Hej argion.
Dit problem skyldes at CL geforce 1 ikke vil køre ved 4x AGP.
Gå i bios, under advanced stil setting til normal istedet for optimal(så kører du kun 2x AGP).
Havde nøjagtig samme problem og konfig som dig og kører nu fint med denne indstilling.
Det er ikke et varmeproblem(har sat bedre køling på min).Skyldes sikkert at de var meget tidligt ude med 4x AGP da der ikke rigtigt var nogle mobo`s der understøttede det. Mindes noget om at det skyldtes støj. :)
Avatar billede argion Nybegynder
25. november 2000 - 23:52 #3
Hmm, det lyder mærkeligt, jeg har nemlig løst problemet med at min computer gik fast i diverse spil, når jeg brugte 3d-acceleration. Dette gjorde jeg ved at sætte bedre køling på.

Bruger IE og explorer AGP4x???
Avatar billede argion Nybegynder
25. november 2000 - 23:53 #4
(og i så fald, bruges det i højere grad end eksempeltvist Counterstrike???)
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 00:02 #5
Problemet med IE er at med nogle grafikkort vil de \"gamle\" IE versioner fryse. prøv at D/L den nyeste. prøv f.eks. også at opdatere din BIOS på grafikkortet det kan jo ske at den nye BIOS er på grafikkortets producent hjemmeside. De fleste producenter er klar over at IE fryser hvis man bruger dem. Du kan jo også bruge Netscape de har nemli´ ikke det problem, men Outlook vil nok også fryse det kan klares med et hvilket som helst andet e-mail prog.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. november 2000 - 16:05 #6
Nå, okay. Men det hjalp ikke på min. Kører med alt det nyeste software og intet hjælper udover at stille bios anderledes.
Avatar billede mukke Nybegynder
26. november 2000 - 18:17 #7
Hvis du kan slå AGP fast writes fra i biosen (under chipset setup eller noget i den stil vil jeg tro), så prøv det... det har hjulpet på min computer :)
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
22. marts 2001 - 22:25 #8
Jeg er ikke enig med mukke og kurtj...det minder lidt om en lappeløsning

nej...opdater din bios til version 1006 eller 1007, så er jeg (næsten)  ;-) sikker på at dit problem forsvinder !!

..og du kan stadig kører 4xAGP OG fastwrite

hent bios ver. 1007 på http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/a7v1007.zip
Avatar billede 1902 Nybegynder
16. april 2001 - 08:28 #9
prøv at flytte dit lydkort til en ny sokkel,du har muligvis en IRQ konflikt med dit grafikkort