Avatar billede lejak Nybegynder
10. maj 2003 - 10:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket antivirusprogram kan anbefales

Der er utrolig mange forskellige antivirusprogrammer at vælge mellem og lige så mange meninger om det. Det er ikke til at finde ud af hvad man skal vælge. Kan I hjælpe mig?
Jeg har kikket på e-trust, Norton, Norman,. Det jeg har brug for, er et program der også scanner ind- og udgående mail. Det gør Norman mig bekendt ikke. Jeg har ADSL. Lige nu har jeg installeret en prøveversion af e-trust. Jeg syntes bare ikke at jeg kan se, at den arbejder !

Hilsen Lejak
Avatar billede sweepe Nybegynder
10. maj 2003 - 10:27 #1
Jeg har Norton Anticirus 2003, og det virker helt fint. Det kan både scanne ind- og udgående e-mails, og den har da fundet et par stykker hos mig. Og scripblocker og alt muligt andet er der også...
Men prøv at kigge lidt her: http://www.taenkogtest.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/
Avatar billede syvon Nybegynder
10. maj 2003 - 10:27 #2
norton ville nok ikke være det værste valg
og scanner også ind- og udgåede mails
Avatar billede sthen Nybegynder
10. maj 2003 - 10:29 #3
Kører selv med Norton Antivirus, som du kan sætte op til både at scanne ind- og udgående post også hvos du ønsker det. NAV har også autoupdate, som er ret godt. Hvorvidt det er det BEDSTE system ved jeg ike, men jeg bruger ikke andet.

Kontrollerede for nylig (mest for sjov) min PC med en online virusscanner fra www.virus112.dk, som ikke fandt vira på min maskine, så det må da fungere efter hensigten
Avatar billede sweepe Nybegynder
10. maj 2003 - 10:29 #4
Enige, og næsten synkrone...? Det tror jeg nu nok vi er! ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
10. maj 2003 - 10:30 #5
jeg bruger gratisprogrammet Avast! (www.avast.com)...

dette synes jeg selv køre ret godt... kan lave normal virus scanning, POP3 mail scanning og internet-mail scanning (har aldrig prøvet den sidste)...

MEN, jeg har set den finde en virus "onAccess"... altså da jeg kig ind i mappen med stifinderen... og har også set den blive sur på en mail jeg modtog med Outlook...

den opdatere også automatisk sin virus database, og man får en besked om at den er opdateret...

alt i alt meget godt program...

Morten
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 10:30 #6
sthen>>Det er altid en god idé at snuppe en onlinescan en gang imellem, om ikke for andet, så for at være sikker på at ens faste antivirus virker.*S*
Husk:
Selv paranoide har fjender.*S*
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. maj 2003 - 11:47 #7
Her er mange virusprogrammer i udvalg http://www.spywarefri.dk/virus.htm
og så har McAfee lanceret den første dansksprogede version af sit Antivirusprogram McAfee VirusScan 7.0. Bruger selv PC-Cillin. Det har jeg gjort i flere år nu, og det funker bare. Eneste "uheld" for flere år siden med Norton.
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. maj 2003 - 11:50 #8
Den nye danske fra Mc.Afee skulle være meget effektiv på mail-siden. Så vidt jeg er orienteret kigger den på en vedhæftet fil FØR den kommer ind på pc-en og afviser så adgang hvis mønstret melder virus.
Avatar billede luffe25 Nybegynder
10. maj 2003 - 18:25 #9
http://www.avirus.dk/startantivir.htm?link=gratisprogrammer
detteprogram har jeg brugt længe det r ganske udmærket, prøv det
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. maj 2003 - 23:26 #10
Kører selv med Norton og er yderst tilfreds.
Har hørt mange være meget tilfredse med Antivir som er gratis, eneste ulempe, men skal selv hele tiden huske at opdatere, men eller på fuld højde med købe prg.

Selvom man har et godt fungerende anvivirus prg. skal man dog huske at onlinescanne en gang imellem. Det kan du gøre på http://pandasoftware.com/activescan/ eller på
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

Det er så desværre ikke nok med et antivirusprg. da disse ikke kan finde trojanske heste samt spyware. Du kan finde en masse gode råd, vejledning som manualere på dansk på http://spywarefri.dk

Jeg anbefaler dette:

Et Antivirusprg.
Onlinescanning ind imellem
Ad-aware eller spybot
Onlinescanning af f.eks. Aluria (mod spyware) engang imellem
Spywarblaster
SpywareGuard
IE-Spyad
På Spywarefri under tips og tricks: Skriv alle dem ind i Klassificeret Zone
Evt:
StartupMonitor
HiJack Blaster

Så har du en rimelig sikker computer Og ej at forglemme en Firewall.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. maj 2003 - 23:29 #11
Der skulle selvfølgelig stå:
samt manualer og adresser er helt korrekt:
http://www.spywarefri.dk

Undskyld disse to stavefejl. Må være træt;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. maj 2003 - 10:47 #12
Takker for point:)