Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 18:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bios kan ikke finde IBM deskstar 75GXP 45gb

Hej!

Jeg har lige købt en 75GXP 45GB harddisk, men bios kan ikke finde den!

Jeg har et ASUS P2L97 Bundkort.
Jeg har en IBM 6,4 GB harddisk i forvejen sat til master, og et cdrom drev sat til slave. Jeg byttede derefter cdrom drevet ud med den nye HD, og satte den til at detecte den, men den kan ikke finde den.
Jeg har prøvet en del andre muligheder med bl.a. at sætte den nye harddisk til master på primary IDE kabel osv. Men det virker ikke! Er det fordi der skal en bios opdatering til eller hvad?

Håber der er nogle der kan svare!
Avatar billede burningice Nybegynder
24. november 2000 - 19:53 #1
ja... det kunne godt se ud til at du kunne trænge til en biosopdatering. Umiddelbart ser det ud som om at din bios ikke klarer harddiske over 8gb. Hvilket bundkort har du og hvornår er det fra?? Hvis din bios finder harddisken eftre opdatering men ikke kan se alle 45gb så skal du have installeret en EZ-Bios på din harddisk. Den kan højst sandsynligt findes på IBM\'s hjemmeside, ellers kan jeg godt sende den til dig.
Avatar billede souledge Nybegynder
24. november 2000 - 19:57 #2
til cyberfessor :
>Jeg har et ASUS P2L97 Bundkort.

Prøv at læs mandens spørgsmål...
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 20:45 #3
Jeg har selvfølgelig et ASUS P2L97 Bundkort :-)
og det er fra December 1997.

Jeg prøver lige at opdatere min bios! (Selvom det ser ud til at være temmelig besværlig :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
24. november 2000 - 20:55 #4
skod...
men hvordan kan du sige at det er en mand på basis af hvad mesa har spurgt om ;)
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 20:56 #5
Nu har HD\'en stået tændt en ½times tid, hvor computeren bare stod i bios menu\'en og den er TEMMELIG varm, bliver den virkelig så let varm??
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 20:57 #6
(Det ER en mand :-)
Avatar billede souledge Nybegynder
24. november 2000 - 21:16 #7
>men hvordan kan du sige at det er en mand på basis af hvad mesa har spurgt om ;)

Kvindelige Nørder er et sjældent syn...

BTW : Harddiske bliver ofte varme, det er ikke en fejl, de kan godt klare varmen!
Personligt ville jeg også tænke mig om en extra gang inden jeg tilslutter en \"År 2000\" enhed til et \"moderbræt\" fra 1997...
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 21:20 #8
Til souledge:
Hvad mener du med:
\"Personligt ville jeg også tænke mig om en extra gang inden jeg tilslutter en \"År 2000\" enhed til et \"moderbræt\" fra 1997... \"

Der kan da vel ikke ske beskadigelser fordi der er tidsforskel på hardwaren!?!
Avatar billede souledge Nybegynder
24. november 2000 - 21:30 #9
Nej, men det er surt at stå med et køb som kræver man laver et nyt køb for at bruge købet...
Hvis du forstår min tankegang.....det var også lidt dårligt \"formuleret\"...jeg mener bare at du ikke altid kan forvente at gamle og nye ting snakker godt sammen, og grænsen mellem ny og gammel er ret lille i computer-verdenen...
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 21:34 #10
Ja, det har du ret i!

Jeg har lige fundet en bios- opdatering hvori der står at denne opdatering understøtter harddiske større end 32GB ! :-))
Så nu håber jeg at kunne få det til at virke!!
Avatar billede mesa Nybegynder
24. november 2000 - 22:40 #11
Jubii! Nu virker det!
En opdatering af bios kunne gøre det!!

Tak for svarene!