Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
09. maj 2003 - 23:17 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Samtale over MSN med en Router

Hey..
Jeg har et seriøst problem..
Er nemlig en af dem som bruger meget samtale funktionen i msn messenger men det er bare ikke muligt siden at der er blevet koblet en router på netværkssystemet..
Min router er en D-Link Di-604..
Der er noget med nogle port instilninger..

Er der en der kan hjælpe... Vi er flere med samme problem..
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. maj 2003 - 00:09 #1
Når du skriver at der nu er koblet en Di-604 router på jeres netværk, er denne så også jeres primære "forbindelse" til internet??

Er du server for denne "chat" og kan folk på internet connecte til dig? Kan du connecte til folk ude på internet? Kan i på jeres LAN connecte internt uanset hvem der er server?
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:24 #2
Tja jo, vores primære "forbindelse".. Efter ADSL'en kommer Routeren, hvor der er tilkoblet en switch.

Nej jeg er ikke server.. Netværket består af 4 pc'er.. Et mindre hjemme-/kontornetværk... Alle har hver deres tilslutning til internettet og er uafhængige af hinanden.
Nå jeg sender en anmodning om samtale via headset melder den fejl og omvent nå jeg er modtager..
På LAN virker det fint..
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:25 #3
i min dl-804 kan jeg vælge hvilke ting som firewallen skal blokere for. jeg tror du skal åbne for netmeeting, måske også nogle af de andre, men det må du prøve dig frem. For at komme ind i routeren skal du gå til http://192.168.0.1 brugernavn admin og i min router skal man vælge advanced features og advanced filter/firewall. Det er ikke helt sikkert din router ser sådan ud så prøv dig frem
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:26 #4
har du løst problemet siden du lukker spørgsmålet ved at acceptere dit eget svar?
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:27 #5
sorry... var en fejl.. første gang jeg bruger denne side..
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:29 #6
ok helt i orden. Hvis du kan bruge mit svar så opret et nyt spørgsmål og tildel mig pointene ;)
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:32 #7
jo gør jeg så.. men hvor finder jeg netmeeting.. har advanced\filter eller firewall... men hvilke ændringer skal der fortages??
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:33 #8
min os er xp pro hvis det kan være til nogen hjælp
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:34 #9
jeg skal bare sætte et flueben i boxen ud for så åbner den automatisk den port der hører dertil. som sagt kender ikke nøjagtig dine router ;)
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:36 #10
vil det hjælpe med nogle screenshots??
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:36 #11
måske send dem til casch@city.dk
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:42 #12
skulle være sendt nu..
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:45 #13
prøv at kigge under basic setup om du har noget der specific application support?
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:46 #14
jeg har også noget lignende det du sendte mig hvor man skal definere hvilke porte det er, men der må jeg desværre melde pas.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:47 #15
har ingen basic setup funktion..
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:49 #16
hmmm har du været inde og kigge på d-links hjemmeside? det kan være de har noget guide der?
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:51 #17
så at der var kommet noget firmware update som omtalte dit problem

http://support.dlink.com/Products/view.asp?productid=DI-604
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. maj 2003 - 00:55 #18
Jeg var lige inde på dlinks hjemmeside.. Der ser ud til at være kommet ny firmaware der tillader MSN messenger voice og video: http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-604

MEN!!! Vær opmærksom på at du måske ikke bør installere denne men bede din udbyder om en firmwareopdatrering hvis den nuværede firmware version har mindre versionsnummer OG hvis de "ejer" routeren og du blot her lejet den (Den kan miste sin nuværende opsætning mod din udbyder når du opdaterer).
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. maj 2003 - 00:55 #19
Ups... To sjæle een tanke :-)
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 00:56 #20
sådan går det tit herinde ;)
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 00:58 #21
prøver lige hotline / support hjælpen på D-Link's hjemmeside..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 01:00 #22
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
10. maj 2003 - 01:07 #23
ja tak vic356.. prøver lige at update firmware.. Routeren er købt ved siden af adsl forbindelsen så den kan leges ligeså meget med som man nu har lyst til.. join lige http://www.eksperten.dk/spm/350741 så får du også nogle point..