Avatar billede simonhb Praktikant
09. maj 2003 - 18:27 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Brænder optager utolig meget af systemet

Hej.
Jeg har fået mig et irriterende problem med min brænder. Hver gang jeg brænder en CD kører min computer vildt langsomt. Før i tiden kunne jeg brænde en CD og spille se film eller høre musik samtidig, men nu er intet af dette muligt. Dette er ikke kun når jeg brænder med Nero men også med andre brænderprogrammer. Når jeg brænder bruger eks. Nero ikke særlig meget af hverken min cpu eller mine ram.
- Håber i kan hjælpe.

:WinXP, plextor 40/12/40A (4mb buffer, varitec, burnproof og alt det der),xp 2100+ cpu, 768mb pc2100 ddr ram, meget harddiskplads:
Avatar billede simonhb Praktikant
09. maj 2003 - 18:29 #1
uden spille før se film
Avatar billede michaels Nybegynder
09. maj 2003 - 18:53 #2
Lytter - har lign. problem
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2003 - 19:04 #3
1.Du skal starte med at forøge din pagefile: min com-egenskaber-advanced-pagefile (sidefil) sæt den til max.
2. Så fjerner du al unødvendig skrammel v.h.a. diskcleanup -dvs. temp. Inet/cookies og andre midlertidige filer.
3. Defagmenter dit drev. genstart
hjalp det?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2003 - 19:08 #4
Det skulle være et svar.
Stop også kazaa under processer i task manageren - end process.
Se om der er andre programmer der tager kræfter fra pcén.
Avatar billede perth0 Nybegynder
09. maj 2003 - 19:11 #5
Eller også er du ramt af denne her:
Der er for tiden en hukommelsesbug i XP:  http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4209  Måske er du ramt af den. Den patch du kan hente her: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-013.asp  indeholder ikke den bug.
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2003 - 19:59 #6
Havde samme problem.. windows syntes lige pludselig at den kun skulle køre pio...
Jeg blev nødt til og fjerne, ikke kun brænder, men også ide-kanalen i enhedshåndtering...
men prøv først og gå ind i enhedshåndetering->ide-atapi...->egenskaber for den ide kanal din brænder sidder på->avancerede....->sæt overførselstilstand til "DMA, hvis tilgængelig"
hvis dette ikke dur.. fjern brænder+idekanalen og genstart...
Avatar billede simonhb Praktikant
26. maj 2005 - 09:18 #7
jeg vil godt lige sige tak for jeres svar, men har endnu ikke fået løst problemet. det er nok bare noget jeg må leve med...