Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:03 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hente en MP3!!!

Hey

Jeg har fundet en side, hvor man kan hente et par rigtig fede punk sange, men jeg vil gerne ha` dem ned på min computer, men da sitet er lavet i flash, kan man ikke højre klikke og trykke "gem destinationen som"!

Så, mit spørgsmål: Hvordan henter jeg den ned? Det direkte link til filen: http://mxpx.com/theater/content/showQTaudio.php?audiofile=http://www.mxpx.com/garage/audio/OTC/SummerOf69.mov

og sitet findes her: www.mxpx.com ! Når jeg klikker "gem destinationen" på mit overstående link, henter den bare hjemmesiden!

Håber på svar!!!
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:05 #1
Hvorfor ikke oprette under design eller programmer??
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:07 #2
lol lorte nummer - btw det er da ikke mp3.
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:07 #3
Jeg havde ikke tænkt på man kunne bruge et program.. kan man rykke spørgsmålet?
Avatar billede bredker Nybegynder
09. maj 2003 - 16:09 #4
var det ikke bedre at lytte til noget normalt musik
punk er jo ikke musik
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:09 #5
Det er jo gjort så pyt :)

Bare husk til en ande gang at oprette under rette kategori så får du hurtigere svar
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:10 #6
Doggy, tænkte godt at folk som dig sikkert ikke kunne li` det, da du sikkert kun læner dig op ad hva`  MTV og Boogie spiller, men jeg har ikke bedt om popdrenges meninger, og det har da slet ikke noget med emnet at gøre! Så spil smart et andet sted..

okay.. så er det ikke en mp3..
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:12 #7
Øhhh opfør dig lige ordenligt /Krag ok.

Du vil have hjælp herinde og så er det nok ikke så smart at snakke grimt til folk der skal hjælpe dig vel makker..

Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:13 #8
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:14 #9
Det er da ham som starter. Det har intet med emnet at gøre.

PUNKS NOT DEAD - lær det, popdrenge.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:17 #10
Smider en anmeldelse på dig for dårlig opførelse min gode ven så kan det være du kan lære det!!
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:20 #11
Ok. tak..
Avatar billede blyno Praktikant
09. maj 2003 - 16:20 #12
Ahh der er vist flere her som skal tale pænt:
"lorte nummer" samt "var det ikke bedre at lytte til noget normalt musik
punk er jo ikke musik".
Det er da vist ikke rigtigt at respektere andres smag.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:21 #13
Nej men tvivler på doggy mente det som andet end spøg.

Gider ikke diskutere dette så meget som to min.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:22 #14
Hey du ved intet om mig - jeg er bestemt ikke popdreng.
Jeg kan da godt li' NOFX og Green Day
Jeg er en voksen, med voksen musik smag.
Dessuden har jeg mer' forstand på musik end du nogensinde får.
Og undskyld det *var* mig som startede.
btw Det der nummer er lavet af Bryan Adams.
Jeg er bare irreterede over når folk ikke kan lave deres eget musik.
Og punk musikkere har en dårlig vane med bare at ta' et nummer og så spille det i dobbelt.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:23 #15
..tempo!
Avatar billede game_tracker Nybegynder
09. maj 2003 - 16:24 #16
infected mushroom og goahead styre squ det hele
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:24 #17
Se min cd-samling her: http://home21.inet.tele.dk/doggy82
OG DET ER BARE ET MIDLERTIDIGT TEMA - så ingen kommnetere om det ok.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:24 #18
og jeg staver super godt idag.
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:24 #19
Ja, det er lavet af Bryan Adams, men peppet op.

Hvis du er så irreteret, så kan jeg da fortælle af greeen day som du nævner, også har lavet covers!

Men, du ved jo mere end mig.. - godt du har selvtillid, men det kan alle jo sige derhjemme foran deres computer.
Avatar billede blyno Praktikant
09. maj 2003 - 16:26 #20
/krag: Anmeld dig selv med henvisning til at det hele er gået i mudderkastning og opret så spørgsmålet igen et mere relevant sted.
Du var vel ikke intersseret i hvem der har "rigtig" musiksmag. Om det er bedre at lave coverversioner eller lign. Jeg er overbevist om at en venlig CoAdmin(det er de alle) vil give dig lov til at åbne en nyt spg selvom at der ikke er gået de obligatoriske 7 dage.
Avatar billede bredker Nybegynder
09. maj 2003 - 16:29 #21
det var jo bare ment som en spøj
folk må jo have den smag som de vil
personligt er min mening dog at punk ikke har noget med musik at gøre , og at dem der kan lide det ikke har forstand på dette ,men er det deres smag , må de selv om dette
dog skal der ikke være et ondt ord om dem ,bare jeg kan blive fri for at høre på det
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:29 #22
Og nej jeg har ikke særligt meget selvtillid.
Men en ting er sikkert og det er at jeg ved meget om musik, det kan ingen ta' fra mig.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. maj 2003 - 16:30 #23
Stop dog dette tovtrækkeri!
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:31 #24
<spam style="mood:sorry;">
btw nogen som har en kommentar http://www.eksperten.dk/spm/350351
</spam>
Avatar billede blyno Praktikant
09. maj 2003 - 16:35 #25
Altså der er den absolut primitive måde at hente den ned på den maskine på.

Afinstaller det program der kører *.mov filer (eller fjern associationen fra dette format) klik på følgende link http://www.mxpx.com/garage/audio/OTC/SummerOf69.mov så vil den automatisk begynde at gemme da det ikke er et mime genkendt format.

Så har du den på din computer. Så kan du geninstallere/genkonfigurerer og så er du kørende.

Men der garenteret nemmere løsninger..
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 16:35 #26
Okay.. så vil jeg undskylde hvis jeg har virket provokerrende, men jeg finder det bare ikke så fedt at komme herind, og få "det lyder af lort i hovedet" når det slet ikke var den slags kommentare jeg ledte efter.

god weekend.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:37 #27
Undskyld igen :-)

Og god weekend til dig.
Avatar billede staf Nybegynder
09. maj 2003 - 16:59 #28
Lidt fjollet opførsel fra begge sider, efter min mening. ALLE har en mening. Det skal dælme respekteres venner ;)

Til dit sp.
Du starter et wav program op (et musik redigerings program. Download fx. cooledit i en trial). Windows egen "lydoptager" kan også godt bruges.
Her efter starter du en optagelse, ved et enkelt klik på record. Du navigere så hen til den side hvorpå musikken ligger, og lader den optage til sangen er slut.

Så har du et musik nummer i wav format, som du kan konvertere til mp3, eller hvad du måtte ønske!

HUSK! At være sikker på at du godt må. Musik på hjemmesider er som oftest copyrightbeskyttede!!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2003 - 17:09 #29
Det er ingen grund til at nedgøre folk musik smag og det har intet med spørgsmålet at gøre. Jeg ser ikke noget galt i /krag kommentar.

Husk sprogbrug gælder for alle ikke kun dem som opretter spørgsmål. Folk er forskellige og det skal respekteres, det ville være kedeligt hvis vi alle lyttede til det samme musik.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 20:26 #30
Hey Staf
Jeg har cool edit, men forstår desværre ikke helt hva` du mener? Jeg skal åbne Cool Edit og trykke på "record" og hva` så?
Avatar billede staf Nybegynder
09. maj 2003 - 22:10 #31
Når du åbner et nyt lydokument i cooledit. Trykker du record. Når du er på hjemmesiden med den musik du vil optage. Når du optager i cooledit, optages ALT hvad der går gennem dit lydkort. Når sangen er slut trykker du stop. Nu skulle du gerne have et nyt lyddokument indeholdende musikken. Du kan se om det "funger" hvis der kommer en "wav-kurve" frem når du har trykket stop. Dette dokument kan du så "save`e" som en wavfil (der senere kan omkonverteres til mp3) Nyeste version at cooledit kan formentlig gemme direkte som mp3.

Det vil sige at du faktisk "grapper" et stykke lyd fra en lydkilde(i dit tilfælde, fra nettet).
Kvaliteten er naturligvis afhægig af kvaliteten på hjemmesiden.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
09. maj 2003 - 22:13 #32
Så afspille musikken..!
Avatar billede /krag Nybegynder
09. maj 2003 - 23:30 #33
Ok, det er ikke ligefrem god kvalitet, og jeg vil nok heller ikke bruge det, men da der nok ikke findes andet, vil jeg give dig de 30 point som tak for hjælpen..
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. maj 2003 - 00:37 #34
Hvem er 'dig'...??
Avatar billede /krag Nybegynder
10. maj 2003 - 08:34 #35
Det er staf..
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. maj 2003 - 09:10 #36
Yes, skulle bare være sikkert ;-)
Avatar billede staf Nybegynder
10. maj 2003 - 12:26 #37
15 point er det nu!
Takker ;)

Men husk nu at grapping af lyd komponeret af andre, kan være copyrightbeskyttet!
Teknikken/fremgansmåden virker på al lyd der afspilles af lydkortet. LP, mic, båndoptager og hvad man ellers kunne finde på at indspille digitalt.