Avatar billede fudge Nybegynder
09. maj 2003 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gratisdns.dk og A record

Hej

Jeg har købt et domæne navn ved gratisdns.dk men er i tvivl om hvordan jeg skal oprette min A record.
Jeg har en statisk IP på en TDC ADSL linje hvor min apache webserver står. Routeren er åbnet osv. det eneste jeg mangler er den record!

skal det være
www.zybermand.dk 80.80.80.80
zybermand.dk 80.80.80.80

Hvad er forskellen og hvad sker der hvis jeg opretter begge ? Jeg skal gerne kunne gå ind på den via www.zybermand.dk

Hvor lang tid går der før det virker ?

Fudge
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2003 - 11:04 #1
Opret både z.dk og *.z.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2003 - 11:05 #2
Men det virker slet ikke før du er registreret hos dk-hostmaster.dk -
brug "find" i deres menu til at se om du er der
Avatar billede power.dk Nybegynder
09. maj 2003 - 11:26 #3
Du skal lave det sådan så virker det med og uden www

*.zybermand.dk til a-record 80.80.80.80
@.zybermand.dk til a-record 80.80.80.80
Avatar billede power.dk Nybegynder
09. maj 2003 - 11:27 #4
Jeg glemet lige at så virker det også med sub domæner du opretter på din server
Avatar billede freddy04 Nybegynder
09. maj 2003 - 11:43 #5
Når den er oprettet rigtigt tager det vist nok ca. 12 timer inden A-recorden kører
Avatar billede power.dk Nybegynder
09. maj 2003 - 15:25 #6
Normalt virker det inden for 10 min prøv at lukke alle dine browser gå i gør skriv cmd du få en dos promt der skriver du ipconfig /flushdns så kan du se om det virker.