Avatar billede johnbp Nybegynder
24. november 2000 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ,kan ikke ,se hinanden ?

jeg har via en switch flere computer til at dele internettet hvilket også går meget godt ,men når jeg vil heve kontakt / forbindelse mellem det forskekelige computere så er kun nogle gange de kan se hinanden ,og så går det fint med at dele mapper men næste gang kan de måske ikke se hinanden . Hvad gør jeg , skal jeg instalere nogle protokolder eller hvad ?
John
Avatar billede souledge Nybegynder
24. november 2000 - 15:18 #1
Hvis ikke du har allerede har installeret IPX/SPX protocollen så er den god at starte med.
Sørg også får at alle maskiner er \"logget\" på, vælg f.eks hurtig logon under primær netværklogon i netværks-instillinger!
Avatar billede skummel Nybegynder
24. november 2000 - 15:23 #2
Hvis du skal share mapper er det nok en bedre ide at installere Netbeui, da det er den \'native\' protokol fra microsoft, og dermed bedst egnet til at transportere filer.

ydermere er der den fordel at den ikke kan routes ud over en (almindelig) router, så dine data er i sikkerhed..
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 00:08 #3
De kan da også alle godt være på netet selv om de har hver deres arbejdsgruppe, men derved kan de ikke se hinanden. Så tjek lige
Avatar billede johnbp Nybegynder
25. november 2000 - 11:12 #4
Jeg kan ikke kunne finde det du skriver om hurtig logon men måske skal jeglige tilføje at jeg kører win 2000 på maskinerne men lige nu ser det ud til at virke , jeg har instaleret ipx/spx protokolen og med den følger NWLink NetBIOS hvad det så end er Nu vil jeg så bar lige se om det holder inden jeg fyrer pointne af
John  :o)
Avatar billede souledge Nybegynder
25. november 2000 - 15:30 #5
Lad endelig NetBIOS være der, jeg har den også selv.
Nogle ældre spil bruger nemlig NetBIOS når man spiller multiplayer!