Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
09. maj 2003 - 10:46 Der er 3 kommentarer

Install manager til flash

Kære eksperter

Jeg har et udenlandsk koncept, som jeg har præsenteret for nogle større erhvervskunder.
Interessen er overordentlig stor og jeg har solgt den første.

Ud over point er kontant betaling og et nærmere strategisk samarbejde derfor så afgjort en mulighed. Mht. det sidste er det nok en fordel, at du bor i nærheden af københavn.

Det drejer sig om en digital brochure. Du kan se den på www.dinma.dk.

Det der gør denne form for virksomheds- og produktpræsentation interessant er, at brochuren kun fylder 700 - 850 kb. ialt. Det gør det muligt at bruge den til mailkampagner til privatkunder med almindelige PCére.
Der ud over er den glidende billedvisning og muligheden for at gemme brochuren med virksomhedens ikon på kundernes elektroniske skrivebord (desktop) afgørende.

Det er forsøgt at lave brochuren i flash 6. Lad mig derfor med de samme sige, at dette kan ikke lade sig gøre. Heller ikke ved hjælp af "standard install managers" som kan downloades på nettet. Dette er også forsøgt.

Opgaven kræver, at man selv udvikler en install manager efter følgende kravsspecifikation:

Generelt. Visning af flashfilm amt funktioner som i eksempler på dinma.dk

1) Manageren skal gemme brochuren som en exefil.
2) mangeren fylder omkring 300 og ikke over 400 kb. Herved kan en flash film som i ovennævnte eksempel pakkes som en exefil på 700-850 kb.
3) Manageren må ikke vise ikoner fra fremmede programmer som flash, winzip mv.
4) Hurtig åbning. De 700-850 kb skal ikke ikke loades helt før brochuren vises jf. eksemplerne. Dette har muligvis ikke så meget med manageren at gør - men kræver en preloader i flashen.
5)Glidende billedvisning jf. eksemplet. Nok heller ikke så meget at gøre med maangeren. Nok snarere javaprogrammering eller script.

Lad mig slutteligt nævne - at jeg ikke selv er programmør. Hvis opgavebeskrivelsen er upræcis må I endelig stille supplerende spm.

VH

Jakob
Avatar billede _michael_ Nybegynder
09. maj 2003 - 12:20 #1
Den kan jeg sagtens løse. Sidder faktisk og arbejder med noget lignende nu - og bor i KBH. :o)

1) Intet problem. Hvad med at brugerne selv kan installere direkte fra nettet - eller downloade dit program, som, når de så klikker på det, installerer sig selv. :o)
2) Selve manageren fylder intet. Har du eks. en exe-fil, der er lavet fra flash, så gi'r selve manageren et plus på omkring 50-100 kb.
3) Selvfølgelig ikke! :o)
4) Der bliver lavet to løsninger, en til download og en standard til nettet med preloader-funktion.
5) Den er jeg ikke helt med på. Men lad os tale om det.

Du kan sende mig en mail på michael@haiku.dk, så kan jeg forklare dig lidt mere og vise dig et par eksempler.
Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
10. maj 2003 - 10:39 #2
Det lyder meget interessant. Men jeg kan ikke få din mail til at virke (unknown user). Er mailen korrekt?
Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
12. maj 2003 - 02:49 #3
Min email er i øvrigt jbehlers@worldsites.net