Avatar billede gudrun Nybegynder
24. november 2000 - 14:19 Der er 5 kommentarer

MYSQL på NT 4.0 server

Jeg har installeret MYSQL på en NT 4.0 server som kører servicepack 6a.

Når jeg prøver at kører mysqlshow, mysqladmin eller mysql kommandoen, får jeg at vide \"Can\'t create TCP/IP socket (10106)\". Dette er dumt, da jeg så ikke er istand til at kunne komme til at arbejde på mysql serveren, for den starter nemlig ikke programmerne op.

Har kørt kommandoen \"mysqld-nt --install\", så serveren skulle gerne køre i baggrunden som en service.
Avatar billede wetdog Nybegynder
24. november 2000 - 19:47 #1
prøv mysql-nt --standalone

WetDog
Avatar billede wetdog Nybegynder
24. november 2000 - 19:48 #2
sorry - mysqld-nt --standalone
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. november 2000 - 18:35 #3
Well, har du prøvet mysqld-(nt) -u root - for at se om den overhovet starter?

Jeg har set MANGE problemer med mysql (fra www.mysql.com) som en service på NT/2000!
Avatar billede gudrun Nybegynder
27. november 2000 - 14:04 #4
Den bliver ved med at skrive den ikke kan starte TCP/IP socket
Avatar billede alvion Nybegynder
28. november 2000 - 10:15 #5
Du har godt nok kørt kommandoen \"mysqld-nt --install\", men det starter ikke servicen, det installerer den blot.

Efter ovenstående kommando skal du selv starte servicen (eller genstarte Windows) det gøres med kontrolpanelet eller med kommandoen:

\"net start mysql\"