Avatar billede doessing Nybegynder
09. maj 2003 - 00:52 Der er 1 kommentar

FATAL ERROR: Unhandled access violation....

Jeg har et problem med en AutoCAD installation hvor programmet hele tiden fryser eller 'går ned'.

Problemet opstår når der arbejdes med hatches. Oprettes en hatch, eller redigeres der i hatches, sker det efter et par minutters arbejde - uden undtagelse - at AutoCAD generer et fejlvindue der siger 'FATAL ERROR: Unhandled access violation reading 0x2bed32c exeption at 6544bab7h'.

Fejlen opstår både i AutoCAD 2002 og AutoCAD 3.3 på samme maskine. Jeg er klar over at det nok er hardware- eller systemrelateret, fordi siden først AutoCAD 2002, og dernæst AutoCAD 3.3 blev installeret, har også Word genereret fejlmeddelelser a´la 'Fatal hidden error compile..' eller sådan noget lignende. Her er fejlen dog ikke helt så 'fatal', da man bare slukker vinduet og arbejder videre.

Er der nogen der kender denne fejl?
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
22. juli 2003 - 19:40 #1
AutoCAD er meget "kræsen" hvad angår RAM og disk adgang. Fejen er 80% sikkert en Hardware fejl og typisk en RAM fejl. Jeg vil forslå at du prøver at skifte RAMen og derefter prøver sammen fremgangsmåde.

I visse tilfælde kan det også være selve tegningen. Her er det bedste råd at åbne en helt ny tegning og derefter sæt den tegning du har problemer med ind i den friske tegning, som en blok.