Avatar billede the_demon Nybegynder
08. maj 2003 - 22:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ustabil og langsom PC!

Hej!
Jeg har et stort problem! Min pc er, som overskriften antyder, er både ustabil og langsom! Når jeg har spillet "Natural Selection" (En Half-Life mod) Et stykke tid lukker den hele spillet ned og jeg ender på skrivebordet! Det samme oplever jeg med "Hitman 2"! Når jeg åbner en film (Mpeg, Avi Osv.) Tager det op til 40 sekunder før den går i gang! Og når skriver en internet adresse i IE går der også LAAANG tid før der sker noget!

P4 2.8Ghz
1024Mb DDR (333)
Sapphire Radeon 9700Pro@9800Pro Catalyst 3.2
120Gb Western-Digital
Asus P4PE
WinXP (+SP1)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. maj 2003 - 22:02 #1
Kunne være du skulle prøve at køre en Ad-Aware for at se om der skulle ligge noget spyware, ellers muligvis køre en scandisk og en defrag og en sfc /scannow på dit systemdrev... Og køre en windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede spunk13 Nybegynder
08. maj 2003 - 22:06 #2
(et skud i tågen)
Hvis du skulle være en af dem der spiller Utopia, og bruger den nyeste Utopia Angel, så bør du kun bruge den når du spiller spillet. Den sløver nemlig de fleste computere.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2003 - 22:18 #3
ad-aware er et godt råd, men hvad med "msconfig"..det kunne være der var en masse du ikke bruger.
er dine ram configureret rigitgt ?
hvad siger din direct x (dxdiag)?
Måske skulle du checke din ide driver ?
Måske skulle du checke din dma ?
Avatar billede granhof Nybegynder
08. maj 2003 - 22:24 #4
Evt køre en formatering, hvis det kan lade sig gø're, har selv gode erfaringer med det...
Eller prøv en disk oprydning og som sagt ad aware, derefter en defragmentering.. Det kan evt hjælpe.

Link til ad aware: http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,7423,fileidx,1,00.asp
Avatar billede simon76 Praktikant
08. maj 2003 - 23:01 #5
Er den blevet langsom for nylig?
Hvis du har hentet opdateringen Q811493 fra Windows update, kan det være den!
Den kan fjernes under tilføj/fjern programmer!
Avatar billede fromsej Praktikant
09. maj 2003 - 07:08 #6
Slet cookies og midlertidige internetfiler, husk at vinge af i slet offlineindhold.
Avatar billede c-holst Novice
09. maj 2003 - 09:59 #7
Ok, hvis ad adaware giver noget særligt, ville jeg nok begynde at interessere mig mere for den slags smuds på maskinen.
Smut ind på wwwspywarefri.dk .herfra kan du stille og roligt få renset ud på din maskine.
prøv en simpel ctrl alt del og se hvad du har kørende. luk en ting af gangen og genstart. i win98 kan du prøve at lukke alt, på explorer. Ligesom i Msconfig>start, skal der ikke lige noget du ikke kender eller ved hvorfor det ligger der. Der sker ikke så meget ved at lege lidt, bare du er forsigtig
Avatar billede the_demon Nybegynder
09. maj 2003 - 18:41 #8
Den fandt en hel masse spy ware som den vist nok nu har sat i karantæne... Jeg slettede Q811493, men det hjalp heller ikke..
"er dine ram configureret rigitgt ?"
"hvad siger din direct x (dxdiag)?"
"Måske skulle du checke din ide driver ?"
"Måske skulle du checke din dma ?"
Ingen af delene kan jeg svare på... Kan du hjælpe lidt og måske skære det ud i bølge pap? ;-)
Avatar billede c-holst Novice
09. maj 2003 - 20:01 #9
Så kom igang! ind på spywarefri.dk og prøv nogle af de forskellige programmer af. Der er sikkert mere end adaware kan finde.
tjek også for vira, trojaner.
www.grisoft.com kan du hente en gratis virus program. ellers prøv housecall.
jeg vender tilbage i morgen aften 20.30, så hører vi hvordan det går både med spyware m.m. og de ting du nævner i din kommentar fra før.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. maj 2003 - 21:07 #10
"er dine ram configureret rigitgt ?"
Har du kun en ram blok, skal den side i den rigtige slot, og hastigheden kan justeres i bios.
"hvad siger din direct x (dxdiag)?"
Tryk start/kør/skriv "dxdiag", har du dx9 er dit grafikkort måske ikke comfertiblet, (prøv at skifte til dx8)ihvertfald lige checke manualen.
"Måske skulle du checke din ide driver ?"
se på hjemmessiden om du har den nyeste...enhedshåndtering

"Måske skulle du checke din dma ?"(dma = direct memory acses)
kig under enhedshåndtering(win98+pause)2. faneblad/diskdrev/egenskaber/2.faneblad...dma..hak den af ...hvis den ikke er det.

her er lige et link til dit motherboard.

http://www.asus.com/mb/socket478/p4pe/overview.htm
download section
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4PE
check evt. tempaturen i bios.den skal helst være omkring de 40...men burde kunne klare ca 60, men det er for meget.
Hvis din lan er aktiveret, og du ikke bruger den så slå den fra.
og til sidst den bedste online scanner gratis der er på nettet.

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. maj 2003 - 21:09 #11
måske har du imesh??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. maj 2003 - 21:14 #12
hvad gør imesh
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. maj 2003 - 21:15 #13
det er ikke dig der har oprette spøgsmålet... så jeg vil da ikke svare =) ej ok... det gør ens PC så ****ing langsom at det er løgn... og så bliver man nød til at formatere
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. maj 2003 - 21:21 #14
Ja det bruger måske optil 30% hvis der altså er bid, man kan jo bare lade være med at uploade, eller ligge det på seperat drev.
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2003 - 06:58 #15
alt det der fildeling, synes let at kunne blive andres motervej ind på din pc, få så gjort noget ved det!
Vi skal have hjulpet manden, ikke diskutere. ellers en god guide der bartfreak.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. maj 2003 - 09:31 #16
1000 tak c-holst, håber bare the demon, synes det samme.
Motorvej, det har du ret i, har lige haft besøg "system32", xms, en ikke så hyglig fætter.Men trend micro housecall, redede mig.
Avatar billede the_demon Nybegynder
10. maj 2003 - 12:16 #17
Nu har jeg prøvet alt inde på spywarefri.dk, jeg har defragmenteret

directx siger

"No problems found.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
Direct3D functionality not available.  You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer."

Jeg har 2*512 Mb ram...
Ja jeg har Imesh, men det er lukket ned.... Hjælp!
Avatar billede simon76 Praktikant
10. maj 2003 - 17:19 #18
FORMAT C:
Det virker hver gang! ;o)
Avatar billede the_demon Nybegynder
06. juni 2003 - 12:13 #19
Har selv fundet svaret...
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2003 - 12:17 #20
Hvad var løsningen?