Avatar billede baloose Nybegynder
08. maj 2003 - 20:32 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

hvordan installerer man et netkort uden at bruge cd?

Jeg er kommet i den meget uheldige situation at jeg skal installerer et ISA netkort på en gammel computer der ikke har CD-rom drev (kan heller ikke slutte et til den - har prøvet) og når jeg så installerer driverne så spørger computeren om min win 95 cd - og den kan jeg jo af gode grunde ikke sætte i! hvad kan jeg gøre?
Avatar billede postndk Nybegynder
08. maj 2003 - 20:36 #1
få fat i windows 95 på disketter
Avatar billede sysop Juniormester
08. maj 2003 - 20:38 #2
Hvis du finder ud af hvilket net kort det er , så er der med 100% sikkerhed mulighed for at downloade driver på deres hjemmeside.
Avatar billede baloose Nybegynder
08. maj 2003 - 20:38 #3
kan jeg lave dem på en anden computer ved hjælp af min cd?
Avatar billede sysop Juniormester
08. maj 2003 - 20:44 #4
Har du ikke internet forbindelse???

Mange netkort kan kører med realtek drivere: Prøv evt her:
http://www.driverzone.com/
Avatar billede baloose Nybegynder
08. maj 2003 - 20:49 #5
jo på min anden computer
Avatar billede sysop Juniormester
08. maj 2003 - 20:55 #6
Så er det jo bare frem med disketterne.
Avatar billede tumben Novice
08. maj 2003 - 23:21 #7
du siger at man ikke kan slutte et cdrom drev til...hvorfor ikke...mangler du bare "et gråt IDE" kabel..eller hvorfor...kan det ikke lade sig gøre.
er den oprindelige installation..lavet med disketter eller ???? (for så er spørgsmålet,om det overhovedet kan lade sig gøre...og prøve at "snyde" den til at bruge en CD)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. maj 2003 - 13:50 #8
Har der været netkort i før ?
Hvis der har, skulle det være muligt at snyde den. Når den spørger efter en fil fra windows 95, prøv da at skrive
c:\windows
brokker den sig stadig, så skriv
c:\windows\system.

Ellers så tilslut en hd, hvor du har kopieret indholdet af en windows 95 cd ind, og peg ned på den, når du bliver bedt om windows 95 cd'en.
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 13:30 #9
jeg har nu prøvet at sætte hardisken og netkortet i min anden computer og genindstalerer windows 95 men når den så skal bruge nole filer fra windows 95 cden så kan den ikke finde filerne.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. maj 2003 - 13:33 #10
Kopier windows 95 cd'en ind på harddisken. Det er vist det nemmeste måde du kan løse problemet på.
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 13:37 #11
sorry, glemte at sige det er når jeg vil indstalerer netkortet den ikke kan finde filerne!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. maj 2003 - 13:59 #12
Under installation af et netkort vil den spørge efter filer 2 steder. Det ene er fra driverdisketten og det andet er windows 95 cd'en. Så hvis du i forvejen har kopieret windows 95 cd'en ind på harddisken vil du have adgang til begge dele under installationen af driverne til netkortet.
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 14:06 #13
hvad mener du? de filer den spørger efter ligger ikke endgang på cden!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 14:08 #14
Du har altså ikke driverne til netkortet?
Prøv om Aida kan hjælpe dig med at finde dem, eller oplysninger om kortet.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 14:12 #15
jo, jeg har driverne!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 14:14 #16
OK, har du dem på en diskette eller på din HD?
Så er det vel bare at klikke på "Har diskette" og finde den rigtige sti til driverne.
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 14:23 #17
JA, men det løser jo ikke mit problem (hvis du læste hele indlæget ville du vid at de filer computeren spørger efter, og siger ligger på windows 95 cden, ikke ligger der!)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 14:24 #18
Sorry, kan du sige hvilke filer?
Så kan de vel findes på nettet.
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 15:44 #19
den eneste af filerne jeg ikke har kunne finde på min anden computer er filen ndis2sup.vxd
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 15:57 #20
Avatar billede baloose Nybegynder
10. maj 2003 - 20:02 #21
ok, så er problemet med de manglende filer løst men nu meller næste problem sig. når jeg starter computeren op kommer der følgende fejlmeddellelse:

Netværkskortet 3Com EtherLink III ISA (3C509/3C509b) i ISA-tilstand (0000) fungerer ikke korrekt. Du skal muligvis installere den igen. Yderligere oplysninger finder du i Netværksfejlfinding i Windows Hjælp.

Hvad gør jeg?
Avatar billede version1 Nybegynder
11. maj 2003 - 06:20 #22
Det er muligt at din driver ikke installeret korrekt (ikke altid en god idé at kopiere filer fra en anden maskine) eller at du har en ressource konflikt (IRQ/IO).

Download driveren fra 3Com - http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=5&sort=effdt&sku=3C509B&order=desc

Filen kan ligge på en diskette.

Følg vejledningen for installation under Win95 i dokumentationen (kapitel 2) som ligger her: http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c509b/docs/ug/09-1310-000.pdf

Bemærk at det kan være nødvendigt at konfigurere IRQ og IO adresse manualt vha det medfølgende program hvis din BIOS ikke er Plug'n'Play kompatibel - se Preinstallation Procedure - side 26.
Avatar billede baloose Nybegynder
29. maj 2003 - 19:09 #23
fandt ud af at de manglende filer lå i de cab filer der ligger på win cdne, så jeg har prøvet at pakke dem ud og brænde dem over på en cd men når jeg har indstaleret netkortet virker det stadigvæk ikke! (jeg prøver at indstalerer netkortet på en anden maskine med den første maskines hardisk og så flytte det over i den anden når netkortet er indstaleret!)
Avatar billede baloose Nybegynder
12. juni 2003 - 12:26 #24
version1 <--- du får point for dit forsøg!
Avatar billede version1 Nybegynder
17. juni 2003 - 02:08 #25
Tak :-)