Avatar billede knud35 Nybegynder
24. november 2000 - 13:05 Der er 13 kommentarer

windows 2000

Skal man installer windows 2000 eller har den for mange problermer enu.... sådan at man skal holde sig til win98  ?????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. november 2000 - 13:08 #1
Det afhænger af hvad man skal bruge sin computer til.
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. november 2000 - 13:09 #2
Det kommer an på hvad du skal bruge det til.
Hvis det er til at spille på, så lad være og installer win 98 SE.
Men 2000 kører bedre end de normale windows serier.
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:10 #3
Hvis du har 128MB RAM eller mere, og 5-600 MB Harddiskplads til dit OperativSystem, og hvis du ikke spiller gamle DOS spil, så er Windows 2000 vejen frem. Hvis du godt kan lide ældre spil, er Windows Millenium et bedre valg, for 2000 har ikke nogen dosprompt (den har selvfølgelig en shell, til console-styring, som er fuldstændig som DOS, men det er et program der køres fra Windows, og ikke som f.x. Windows 98, hvor det er styresystemet der køres fra DOS) så det kniber med at få det til at funke.

Jeg kører selv en blanding af windows 98 og windows 2000, 98 til spil og dos applikationer, og 2000 til alt andet - og det synes jeg er en yderst virksom hybrid.

Så jeg vil klart anbefale Windows 2000 frem for 98, evt med Windows 98 installeret oveni, så du har noget at spille fra.

Held & Lykke :)

            - Gaunt
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:12 #4
Hvis man vælger at køre med både Windows 98 og 2000, skal man huske at installere windows 98 først, og så lægge 2000 oveni (frisk installation, ikke opgradering), og så husk at Windows 2000 partitionen skal være FAT/FAT32 for at du kan læse alle diske med begge operativsystemer.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
24. november 2000 - 13:13 #5
Jeg vil til enhver tid anbefale Win2K (hvis ens hardware kan håndtere Win2Kt - min. PII samt 128 Mbyte Ram). Jeg er selv gået fra win98 til win2K. Bare installationsprocessen er en drøm i forhold til NT 4.0 - det vigtigste er at tjekke at ens programmer kan afvikles på platformen samt at ens hardware bios er opdateret til den nyeste version og at den supportere Win2K.
Held og lykke...
PS: Jeg ved at der er prbl. med Compaq Presario modellerne.
Avatar billede knud35 Nybegynder
24. november 2000 - 13:15 #6
er det for lidt med 64 mb ram???
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:17 #7
knud35>> Ja, jeg vil mene det er lige i underkanten.. men en smagssag.. man kan jo osse køre 98SE med mindre end 32MB :)

kgj05>> Hardware er _som regel_ ikke noget problem, da win2k genkender det meste gængse... men softwaren ER et problem, da 16bit programmer ikke kører så fedt under 2000. Hvad BIOS angår.. så er det som regel ikke noget problem.
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:23 #8
jeg kører windows 2000 pro med 128mb, og det kører glidende, men ligeså snart jeg åbner småtunge programmer begynder det at knibe, hvis jeg har for meget kørende i baggrunden.. men jeg er osse vandt til ½ GB ram.. så det er nok en vane sag.
Avatar billede razmataz Nybegynder
24. november 2000 - 13:35 #9
Jeg ville anbefale winMe .. det kører ganske upåklageligt på alle maskiner, og kræver ikke det store ... Jeg har set det køre på en p133 med 16 mb ram og 850 mb hd... og det kørte faktiskt næsten lisså stabilt som på min puter ( pII 450 256mb ram 114gb HD. )
Så det ville jeg da anbefale dig at køre... Det understøtter næsten alt hardware og alle spil.
Avatar billede razmataz Nybegynder
24. november 2000 - 13:36 #10
hov... ikke kun stabilt... men også hurtigt som på min.. :)
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:36 #11
Jeg holder klart på Windows 2000 til office og internet.. og Win ME / 98 til spil
Avatar billede gauntlet Nybegynder
24. november 2000 - 13:40 #12
faktisk fatter jeg ikke rigtigt hvorfor MS overhovedet lavede ME, men det må være en falliterklæring over for at lave et styresystem der ikke er konsol-afhængigt. Meningen var jo (indtil 1999) at Windows 2000, skulle skabe en hybrid i mellem NT serierne og 9x serien, hvilket tydeligt ikke gik særlig godt, da 16bit og DOS programmer havde svært ved at køre på platformen, så Windows ME blev trukket op af hatten (og er 90% Windows 98 SE kode og 10% fra brokkassen) så man kunne bruge lidt længere tid på at få lavet Windows 2000 Personal (altså med bedre spil-understøttelse), men indtil da vil jeg hellere køre en blanding af 2000 og ME end kun den ene.
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 14:05 #13
luk