Avatar billede kimn Nybegynder
08. maj 2003 - 19:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

virus, advarsel, hoax eller ?

Da jeg bootede min PC idag (XP pro) blev jeg mødt af en besked :

Don't worry, all is still ok but I could just trash your firewall !!

Jeg kører med Zonealarm (freeware-vers).

Nogen som kender dette ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 19:57 #1
Hmmm

prøv at installere Ad aware fra www.lavasotusa.com updater den via nettet og scann, den vil sikkert finde noget
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 19:59 #2
Zonealarm er nok den personlige firewall det er lettest at finde oplysninger om hvordan man omgår. Den bruges at rigtig mange mennesker, derfor er det naturligvis den firewall hackerne koncentrere sig om. Jeg bruger selv sygate fra www.sygate.com
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. maj 2003 - 20:19 #3
bufferzone> Ja men det er vi jo altid enige om. Ingen tvivl om at ZoneAlarm er den nemmeste for hackerne. Anbefaler altid at man ofrer de 300 kr på en dansk BitGuard.
Ad-aware fjerner kun spyware, men du kunne da evt. prøve den spritnye dansk/amerikanske onlinescanner fra Spywarefri.dk som du finder her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Jeg kender ikke lige den frase som du siger i dit spørgsmål, men jeg har hos andre oplevet noget lignende. Når du nu er inde på Spywarefri kan du kigge på nogle af deres værktøjer. Der er flere som kan være med til udelukke den slags ting som er sket for dig.
Den snupper spyware, adware, malware, keyloggers og en del trojaner.
Scanningen tager 10 sekunder.
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. maj 2003 - 20:20 #4
De to sidste linier skal følge lige efter URlen.
Avatar billede kimn Nybegynder
08. maj 2003 - 20:59 #5
tak til jer begge.
bufferzones svar fjernede (bl.a) masser af cookies fra suspekte steder og spywarefri fjernede RapidBlaster.
Jeg vil holde øje med om noget lignende kommer igen.
(jeg synes at I egentlig begge fortjener pointene - selvom jeg er ret sikker på at det ikke var derfor I svarede !)
Avatar billede kimn Nybegynder
08. maj 2003 - 21:00 #6
Mit spørgsmål gik også mere på om andre havde oplevet den samme besked (en som måske var ude og snage i bredere termer)
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. maj 2003 - 21:15 #7
Hej kimn. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kender en som har oplevet noget lignende. Den skrev bare "You are watchted" så vidt jeg husker og der lå altså en lille trojanerserver på pc-en, selv om han havde firewall. Nu må jeg da også lige tilstå at jeg ikke husker om han kørte ZoneAlarm, men hvis du ikke har en fuldt opdateret ZoneAlarm så skal du lige få den opdateret. De ældre er farlige.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 21:34 #8
Jeg har set beskeden før, jeg tror oven i købet det var her på E, men jeg har ikke kunne finde posten. Prøv at lade spørgsmålet stå åbent i nogle dage, der kan sagtens komme noget mere præcist
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. maj 2003 - 21:39 #9
Enig med bufferzone igen :)
Lad spørgsmålet stå nogle dage.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. maj 2003 - 23:23 #10
Jeg syntes lige som de andre at jeg havde set det før her på Eksperten. Nu fandt jeg frem til stedet: http://www.eksperten.dk/spm/349824
Avatar billede kimn Nybegynder
11. maj 2003 - 16:10 #11
og idag (3 dage efter) fremkommer beskeden igen !!
Efter installation af Ad Aware (og sletning af mange cookies, etc) ...
Nogle forslag til en god og billig (samt velfungerende) firewall ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. maj 2003 - 18:42 #12
Prøv lige at køre Aluria http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#02.05.2003 og så sørg lige for at du ikke har systemgendannelse kørende imens du fjerner skidtet.

Her kan du scanne for trojanere. http://www.spywarefri.dk/trojporte.htm

Gratis firewall er Zonealarm, og det er da bedre end ingenting. Du finder den her: http://download.com.com/3000-2092-10039884.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. maj 2003 - 05:09 #13
Jeg er særdeles tilfreds med danske Bitquard. Den koster ca 300-400 kr. og jeg synes pengene er givet godt ud. Desuden kan den godt køre sammen med XP's firewall. http://www.tryus.dk
Avatar billede kimn Nybegynder
29. juni 2003 - 13:31 #14
Nu er der så nye 'oplevelser' ifm denne !!!
Nogle gange - og det er ikke hver gang jeg starter maskinen - åbner der sig en boks med overskriften 'Damn...'  og beskeden :
'I'm starting to get sick of staying here aside. Maybe you should report me if they don't know me yet.'

og, senest idag kom så en ny boks (overskrift 'By the 8 mile roa..'  og teksten 'Run rabbit. run !'

Jeg har prøvet at afinstallere Zonelab (gratis versionen) og køre med Norton PFW istedet.
Dette så ud til at stoppe forekomsten af disse beskeder.

Nu har jeg senest afinstalleret Norton da jeg synes den er svær at konfigurere og installeret Zonelab Pro istedet og herved fremkom disse klidt irriterende beskeder igen..der ser ikke ud til at ske /være sket nogen skade, men det er irriterende alligevel..

Nogen som har haft samme oplevelser / gode ideer ?

Kim N.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. juni 2003 - 18:39 #15
Ja så var det jo heldigt at du er en af dem som glemmer at afslutte sine spørgsmål. Husk alle spørgsmål skal lukkes igen, og det er jo over 1 mdr. siden du sidst var her. Det nedsætter folks lyst til at hjælpe dig når du alligevel er ligeglad når du har fået løsningen.

En god ide er jo selvfølgelig at installere Norton igen. Og kør også spybot.
Avatar billede kimn Nybegynder
30. juni 2003 - 12:38 #16
Hvad mener du med det ????????
Jeg har IKKE afsluttet mit spørgsmål idet jeg IKKE har fået et tilfredsstillende svar...!!!!
Jeg har ingensomhelst garanti for at problemet virkelig forsvandt ifm fjernelsen af Zonelab og jeg har kørt diverse scannere (trendmicro, etc) og andre 'finurligheder' hvor INGEN har rapporteret at have fundet noget.
Spybot er OGSÅ prøvet - uden nogen meldinger...!
Jeg kan ikke se at jeg på nogen måde (her) har indikeret at jeg har fået en (langtidsvirkende) løsning 'foræret'....
Hvis du har en brugbar løsning er jeg lutter øre (eks til hvorfor jeg ikke får nogen meldinger ved diverse scanninger men alligevel oplever problemet som beskrevet)... :-(
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. juni 2003 - 13:06 #17
Enten skal der køres en HijackThis-raport eller også skal du downloade TrojanHunter (verdens bedste trojanscanner) som også er kostbar, men fås i en 30-dages prøverversion her
http://www.misec.net/trojanhunter.jsp
Det ville jeg nok prøve først. Hjælper det ikke må vi igang med en HijackThis.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 16:32 #18
Har du fået nok hjælp ellers må du vende tilbage, Luk spørgsmålet igen.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. juli 2003 - 16:45 #19
Tak for points kimn!