Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 14:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Optimering af min hjemmeside.

Hejsa.
Jeg har fået et par klager over at min hjemmeside loader noget langsomt. Kender i nogle tips til hvordan jeg kan få den til at være lidt hurtigere. I kan selv se siden på www.myass.dk
Siden er stadig under opbygning. Og det drejer sig KUN om loade tiden på siden.

Med venlig hilsen
Lars
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2003 - 14:32 #1
Hvor stor er palleten på dit toplogo
Altså hvor mange farver ?
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2003 - 14:34 #2
Altså du har jo også en stor (og lang) forside.
Du kunne måake lave et "arkiv" til de ældre nyhedder
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
08. maj 2003 - 14:34 #3
ved mig loader den siden ind på 2,3 sek.

det kunne jo være at personerne har en langsom computer !

/out
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 14:35 #4
toplogoet er på 256 farver.
Jeg prøver lige at fjerne nogle af nyhederne
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2003 - 14:38 #5
den primlære er nok dit .gif billede foroven. store gif billeder fylder ad h til hvis man ikke passer på, og det der kunne såvidt jeg kan se ligesågodt være et .jpg billede og fylde en femtedel så meget.

dine andre .gif billeder er ret ensfarvede med få farver. prøv at ændre paletten så de fx kun bruger 8 farver (måske endda endnu færre) det vil gøre billedfilen langt mindre.

såvidt jeg kan se er hele siden lavet i een stor tabel. for nogen browsere betyder det at der ikke vises nogetsomhelst før hele tabellen er færdigbehandlet. Måske du kunne opdele tabellen i 3-4 mindre tabeller. så kommer der hurtigere noget at kikke på foroven i siden.

der er grunne mange nyhedsblokke. Kunne det evt være nok med 2 eller 3 og så en linkliste for resten af nyhederne. (En del af 'editor' jobbet er at vælge hvad dine læsere synes er værd at læse)

mvh JakobA
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 14:40 #6
Jeg har også tænk på at bruge Header og en fod til det nederste. i PHP. Vil det være en god Idé?

// Lars
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 14:51 #7
okay har ænderet toplogoet til jpg .Det fylder lidt mindre nu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2003 - 14:52 #8
ikke mht at få siden til at loade hurtigere. Der vil det snarere gære den en lille smule langsommere.
men det vil nok gøre din php-kode lidt mere overskuelig og det er en definitiv fordel, den nok vil opveje den lille stigning i tiden.
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 14:54 #9
Så du mener, at den eneste mulighed faktisk kun vil være at optimere billederne lidt mere?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2003 - 14:55 #10
dit paint program har en kompressionsfaktor til når der skal saves et .jpg billede. eksperimenter med forskellige værdier om ikke du kan komprimere langt mere uden synligt tab af billedkvalitet.
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 15:07 #11
Jeg har brugt Save for Web i PS7. Så tror ikke at billederne kan blive meget mindre. :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2003 - 15:14 #12
Jeg har leget lidt med din Top.jpg, og kommer ned på 21Kbyte for man begynder at kunne se forskel.
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 15:15 #13
kan du sende den til lars@myass.dk?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2003 - 15:29 #14
ok
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2003 - 15:34 #15
Kvaliteten bliver for dårlig når den kommr under de 50kb.
Avatar billede djreder Nybegynder
15. maj 2003 - 08:32 #16
Synes det er en rigtig flot hjemme side!! - den bliver bedre og bedre! Og nu over 4000 besøg!!! Det var lidt hurtigt synes jeg! Meget flot! Design går ejg ikke så meget op i!! Det er mere indhold, som jeg synes bliver større og sørre :D
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. maj 2003 - 20:17 #17
ikke andre der har noget at sige?
Avatar billede bad24 Nybegynder
03. juni 2003 - 09:55 #18
bump
Avatar billede grizzly Nybegynder
07. juni 2003 - 11:28 #19
Alt i alt er jeg helt vild med din side. Der mangler ihvertfald ikke noget, og rigtig sej poll... spørgsmålet er måske lidt underligt...

wallpapers er også rigtige gode. De er rigtig flotte og jeg bruger en af dem selv. Den med slangen.
Avatar billede bad24 Nybegynder
07. juni 2003 - 11:56 #20
jo tak skal du have.
Men siden er langt fra færdig. Jeg mangler stadig rigtig mange ting.
Avatar billede bad24 Nybegynder
09. juni 2003 - 16:27 #21
Ser ikke ud til at der kommer flere svar. Så lukker !