Avatar billede graspman Nybegynder
08. maj 2003 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program til Netværk

Er der nogen der ved om der er udviklet programmer der mere eller mindre kan designe et Intranet for en ? Med IP adr. m.m. ?

Hilsen Grasp
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 09:51 #1
lytter med.....
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
08. maj 2003 - 15:57 #2
Hvad mener du med at designe et netværk - vil du have en skematisk tegning over hvordan det skal forbindes eller er det ip-adresser, subnets osv.?
Avatar billede graspman Nybegynder
09. maj 2003 - 08:07 #3
Det er ip, subnet m.m. Gerne hvis det selv kan generer grafikken.
Hilsen Grasp
Avatar billede ptracy Nybegynder
09. maj 2003 - 17:16 #4
Skal du designe et nyt netværk eller dokumentere et eksisterende?
Avatar billede graspman Nybegynder
09. maj 2003 - 20:36 #5
Jeg skal designe et nyt...

;)
Avatar billede ptracy Nybegynder
09. maj 2003 - 20:46 #6
Hmm så har jeg ingen ideer, men lytter da lige med, hvis andre skulle have nogen
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
10. maj 2003 - 09:13 #7
Umiddelbart kender jeg ingen programmer der selv kan designe et netværk, men du kunne jo f.eks. bruge visio til at tegne dit netværk, men det har ingen automatik indbygget.
Avatar billede kling0n Nybegynder
11. maj 2003 - 01:17 #8
det nemmeste du kan gøre er at koble alle maskinerne sammen (over en hub eller lign) og på en af maskinerne gøre følgende:

Start-settings-network connections
højre klik din forb og vælg properties
gå over i "advanced" tab'en og sæt hak i "enable internet connection sharing"

Så starter windoze en dhcp server på din maskine og giver automatisk ip til de andre maskiner...