Avatar billede toddler Nybegynder
07. maj 2003 - 21:55 Der er 7 kommentarer

Hvordan formaterer jeg min nye harddisk?

Jeg har lige købt ny computer med ny harddisk på 80 GB. Hvordan får jeg den formateret og partitioneret? Ved brug af fdisk finder den kun ca 18 GB... HJÆLP MIG!! ;o)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. maj 2003 - 21:58 #1
hvis den kun finder 18 gb så er den nok ikke sat op i din bios. gør det og prøv igen. prog partion magic
Avatar billede bredker Nybegynder
07. maj 2003 - 22:00 #2
du skal autodetekte den i bios , så skulle du kunne se den i fdisk
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. maj 2003 - 22:04 #3
Bare sæt den til 100% så skulle den gerne tage alle 80GB selvom den kun siger 18GB, og det er pga. den gamle version af fdisk ikke kan se så store diske men godt arbejde med dem. Men kører du XP kan du bruge de indbyggede program på cd'en
Avatar billede fromsej Praktikant
07. maj 2003 - 22:23 #4
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044 - FDISK over 64 GB
Du kan prøve om det hjælper, ellers gør som Geforce3 siger.
Avatar billede meyerj Nybegynder
07. maj 2003 - 23:52 #5
Prøv at starte installation af winnt eller nyere. Under selve installationen får du mulighed for at slette alle gamle partioneringer, oprette nye, og formaterer hele harddisken
Avatar billede freefrag Nybegynder
11. maj 2003 - 20:30 #6
ja det er galt med dit bios du skal gøre som bredker
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 20:33 #7
Jeg tror godt han kan se den i bios:) Hvordan skulle han ellers kunne partionere 18GB...?;) Har du fået det løst toddler?