Avatar billede mariay Nybegynder
07. maj 2003 - 21:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link/opdatering mellem ark

I et ark har jeg nogle data sorteret i mange kolonner med diverse overskrifter som navn, adresse, fødselsdag m.m.

Nu vil jeg gerne have nogle få af kolonnerne kopieret over i arket ved siden af - men på en sådan måde at data opdateres fra ark 1 til ark 2, så jeg ikke skal kopier hver gang jeg tilføjer nye data i ark 1.

Altså to ens ark, hvor det ene bare kun har nogle af kolonnerne fra det første.
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2003 - 21:48 #1
Ark1 celle A1 indeholder de data, du vil overføre til et andet ark. Indsæt flg. i den celle der skal modtage data:

=Ark1!A1
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2003 - 21:49 #2
Du kan herefter kpiere funktionen vandret eller lodret ved at markere cellen, og trække cellen vandret eller lodret.
Avatar billede bak Seniormester
07. maj 2003 - 21:54 #3
Lidt nemmere.
marker de celler du vil have over i nyt ark.
Kopier
gå til dit nye ark og vælg Indsæt Speciel
vælg "Indsæt kæder" nederst på formen
Nu bliver arket opdateret sammen med originalarket.
Avatar billede mariay Nybegynder
07. maj 2003 - 22:03 #4
Mugs, det virker perfekt. Mange tak.
Avatar billede mariay Nybegynder
07. maj 2003 - 22:05 #5
Bak, jeg kunne ikke vælge Indsæt Speciel, men jeg har nok stået et forkert sted. Men jeg fik det til at virke med mugs svar. Tak for tiden begge to.