Avatar billede askeb Nybegynder
07. maj 2003 - 21:40 Der er 15 kommentarer og
6 løsninger

Danskrock - you choose...

Hejsan.
Vi er et par stykker der er gået i gang med en side ved navn danskrock.dk

Indtil videre har vi to foreslag til et design.

nr. 1: www.danskrock.dk/beta5.htm
nr. 2: www.danskrock.dk/skitse02.htm

Spm 1: Hvilket af de to designs er bedst?
Spm 2: Hvad kan gøres bedre?

På forhånd tak,
/askeb , mal_t , ralfi
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
07. maj 2003 - 21:51 #1
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. maj 2003 - 21:56 #2
Avatar billede mat Nybegynder
07. maj 2003 - 21:58 #3
Jeg kan egentlig bedst lide nummer 2, den har mere en overordnet stil. Den første er alt alt for standard og kedelig. Men jeg synes at emnet ligger op til noget mere farverigt.

Det grafiske udtryk ser frygteligt alvorligt ud, det ligner et site  fra humanistisk fakultet eller sådan noget. Jeg tænker ihvertfald i ROCK. mere farverigdom i bannerne tak (eller bare farvebilleder)  :)

Hvorfor er der ikke et menupunkt der hedder "bands", det var det første jeg ville tjekke?

Jeg ved godt at den ikke er færdig, men forsiden burde have små billeder og artikeludsnit så man rigtigt får vækket appetitten :)

Håber det kan bruges til noget :)

mvh mat
(btw, er det ikke saybia i banneret på nr. 1? ew ;)
Avatar billede mat Nybegynder
07. maj 2003 - 21:59 #4
ups denne her:

"Jeg tænker ihvertfald i ROCK."

skal rettes til:

"Jeg tænker ihvertfald ikke ROCK."

:)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. maj 2003 - 21:59 #5
Helt klart nr. 1! Den er mest rå - passer til rock, og billederne fortæller jo også lidt om hvad siden handler om *S*

Måske skulle login og search osv. være et andet sted på siden....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 21:59 #6
rent opbygningsmæssigt kan jeg bedst lide nr. 2

Men det er lidt svært at sige da teksterne er så små og indtrykket derfor bliver lidt forkert
Avatar billede miss-g Seniormester
07. maj 2003 - 22:00 #7
Ordet Dansk Rock kunne godt laves i én eller anden farve (design 1) for ligesom at bryde det sort/hvide....
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 22:02 #8
Ja nr 1 - fedt logo mand :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2003 - 22:02 #9
1) er meget tresseragtig. hippier og sådan.
2) minder mere om noget fra statens rigsarkiv.
Jeg synes ikke rigtig nogen af dem er det man associerer med rock idag. noget NU, Lifestyle og 'tryk den af'.

skal der absolut vælges bliver det 1)

mvh JakobA
Avatar billede askeb Nybegynder
07. maj 2003 - 22:02 #10
jo, det er saybia....tak for dit svar....
det er sq for sløvt at lægge 1 som et svar på et spm. til 100 point.
så kunne det i det mindste være en kommentar...
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 22:04 #11
Jeg foretrækker nr 2, den er mere rolig for mit øje end nr 1.
Avatar billede ralfi Nybegynder
07. maj 2003 - 22:11 #12
som grafiker på begge sites, siger jeg tak for jeres indlæg indtil videre.. jeg har faktisk fået noget ud af det.. der kommer snart en beta til :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
07. maj 2003 - 22:13 #13
Hej askeb , mal_t , ralfi

Syntes forslag 1. er bedst  ..rigtigt flot jpeg i har fået lavet der ;)

Hvad der kan gøres bedre er lidt svært at sige i sidens nuværende stadie ..men det er vigtigt at i holder resten af siden i meget neutrale farver for ellers vil det ødelægge jeres flotte jpeg.
Hvis i VIL bruge mindre neutrale farver på siden så kan i evt. lave lidt om på jeres jpeg og tilføje et par "farvede spotlights" "effekter hen over publikum ..det ville gøre at i har lidt flere farver at arbejde med på resten af siden.

MVH ExNatteRavnen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 22:13 #14
Hvis du tager udgangspunkt i nr. 2 og smider nogle mere livlige farver ind og noget grafik billeder etc. så tror jeg godt at du kan få en pæn side ud af det.

Jeg bryder mig så ikke om at logoet ligger presset helt op i toppen, jeg ville lave 30 pixels luft.
Avatar billede askeb Nybegynder
07. maj 2003 - 22:17 #15
to be continued... :P
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 23:52 #16
Jeg synes helt klart der er for lidt grafik og for meget tabel over begge designs ;)
Avatar billede andreasng Nybegynder
08. maj 2003 - 13:30 #17
beta sux
skitse er dem bedste... nice job!!!
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. maj 2003 - 08:25 #18
"Spm 1: Hvilket af de to designs er bedst?"
>Absolut afgjort nummer 1.<

"Spm 2: Hvad kan gøres bedre?"
>Jeg er meget enig med de andre om at der skal overføres et par ting eller 2 fra "skitse" til "beta".
Billedet er flot og har et glimrende signal, men, hvor stammer det fra ?? (Copyright retsager er IKKE nemme at vinde).
Jeg er 85% sikker på at i vil opleve vanskeligheder når det store tomme felt skal fyldes ud. Det er meget "firkantet" og kan blive svært at få til at "passe ind", hvis i forstår...
Ligsom i har på "skitse".

Siden ligger for tæt på toppen, og flyder derfor ud i et med browseren, men en usigelig grim overgang... Ryk det et par pixels ned. (gerne 5-10).
Det sort/hvide er for såvidt ok, men det SKAL brydes på en eller anden måde. E.vt. med en mouseover der ændrer farverne i både menuen og i logoteksten.

Håber det kan bruges til et eller andet. :-)
/mandator/
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2003 - 08:30 #19
Syntes klart nummer 2. Da der er lidt mere detaljer på. Dog holder "logo teksten" ikke en meter. Hvis du kan få smidt dit billede fra nummer 1  over på 2eren ville det være fedt.

Er enig med dem der syntes det er for kantet og klodset begge design. Men det jo en smagsag.
Avatar billede askeb Nybegynder
09. maj 2003 - 11:38 #20
tak for jeres svar...
enig med at det sorte SKAL brydes...
Vi har lavet en aftale med manden der har taget billederne (ryming.dk) som har en aftale med bandsne der har taget billeder af...

Jeg tror vi vil prøve med at blande de to designs og så vil jeg vende tilbage med resultatet i et andet spm...

Tak for alle svar
/askeb/
Avatar billede dly Nybegynder
10. maj 2003 - 02:37 #21