Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
07. maj 2003 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brug af offentlig IP i stedet for domæne navn

Halløj.

Er det muligt at oprette en domæne controller, der har adgang til internettet, med en offentlig IP adresse istedet for et domæne navn. Vil det give problemer hvis man peger på sin internet udbyders DNS servere?

På forhånd tak
Avatar billede casch Nybegynder
07. maj 2003 - 20:57 #1
du skal have din ip adresse ind i nogle dns servere. Derfor skal du have en slags dns service der kan henvende til din ipadresse.
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
07. maj 2003 - 21:08 #2
Hmmm, kan du uddybe det lidt mere, jeg er ikke lige så hård til dette her :-)
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
07. maj 2003 - 21:10 #3
Den DNS service du hentyder til, er det en jeg selv skal oprette?
Avatar billede anno Nybegynder
08. maj 2003 - 07:33 #4
Du skal have en DNS server til at pege på din IP-adresse, du kan f.eks bruge gratisdns.dk
Dette koster som navnet antyder ikke noget, og det at drive DNS-server, er en fantastisk service som gratisdns.dk giver.
Du kan læse mere på www.gratisdns.dk
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. maj 2003 - 07:48 #5
Sikke en gang vrøvl..Du kan sagtens have den stående uden Ip adresse, og du kan sagtens pege på din udbyders DNSservere, du kan bare ikke opdater hans DNs med et domain navn.

Hvis der ikke er nogle udenfor virksomheden der skal tilgå serveren er det faktisk en god ide ikke at have den registreret i DNS nogensteder.
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
08. maj 2003 - 08:02 #6
jensendk, det var faktisk meningen at der skal være adgang udefra via en VPN. Vil det give nogle problemer?
Avatar billede anno Nybegynder
08. maj 2003 - 08:13 #7
jensendk >>>> Uh ha lidt morgensur

ronaldowitch spurgte faktisk: "Den DNS service du hentyder til, er det en jeg selv skal oprette"
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. maj 2003 - 08:23 #8
ronald> Det vil ikek give problemer, enhver anstændig VPN klient connecter  til et IP nummer, og du er faktisk bedre beskyttet uden en DNS registrering...
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
08. maj 2003 - 21:07 #9
Jeg prøver lige og ser hvordan det går med at lave det uden DNS registrering. Point til jensendk, da det lader til at du har mest styr på hvad det er der sker.

Jeg kommer lige med feedback når jeg er færdig med at installere (det bliver først i week-enden)