Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 18:13 Der er 33 kommentarer og
4 løsninger

pezzo Net & Multimedia

Hej Eksperter.

Vi har nu lavet vores side fuldstændig klar, men lige inden vil vi gerne ha jer til at tjekke den igennem og sige jeres mening.

Der gives KUN point til konstuktiv kritik, og der gives 100 point fordelt mellem alle gode svar da der er en del undersider på www.pezzo.dk

På forhånd tak
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 18:22 #1
(1) Jeg kan rigtig godt lide startsiden, den er meget enkel og alligevel er der et vis informationsniveau på den, da man får firmanavn og dets fagområder oplyst.

(2) uanset hvilken del man vælger på forsiden kommer man ind på en side med samme design, med et par enkelte detaljer. Hvilket jeg synes godt om!

(3) Nogle gode store billede

(4) Det er rart at man fra hosting siden kan komme ind på f.eks. ervervs siden

(5) Undersiderne virker måske lidt kedelige. Der er et stor billede der giver lidt liv, men ellers er resten egentlig lidt kedelig. Prøv at leg lidt mere med nogle farver måske så hver side har sin egen farve.
En god side til at finde farver der passer sammen: www.colorschemer.com/online/

(6) Der er lidt for meget "spild" plads i højreside efter min mening. Prøv at centrere indholdet, det giver også lidt bedre fokus på indholdet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 18:34 #2
tak for den gode feedback, man kan altid regne med dig jakobclausen.

ved punkt 5 nævner du at man måske kunne ha forskellige farver, snakker vi her, baggrunds farven eller teksten eller hva ?

Jeg overvejer lidt at tage nogle screenshots af vores systemer og så ligge dem ind for at give det lidt liv, er det en god idé

og så lige en ting, der kommer demo'er af vores shoppe så snart vi kommer over at ligge på vores egen servere.

For lige nu ligger vi på b-one da vi ikke udbød hosting i starten. Men bare til alles opmærksomhed så er b-one ikke særlige stabile deres mail er meget tit nede og de ville ik engang give os en ekstra database pga. at vi havde haft så meget bøvl.
Ville bare nævne det så folk ved det om b-one ;)

håber på mere feedback
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 18:41 #3
triple-x >> Jeg ligger nr. 1 i denne kategori, så jeg er nødt til at leve op til det! ;-)

(5) Jeg tænker egenlig om man ikek kunne lave lidt spændende i stedet for den hvide baggrundsfarve, det bliver let lidt kedeligt.

Af vores systemer -> Er ikke lige helt med...?=?

Tror godt at folk er klar over det med b-one da der har været en del opmærksomhed på det, men derfor er det stadig godt du nævner det
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 18:44 #4
okay jeg kan se der er et problem med at folk ik helt finder ud af hvad vi sælger ud over hosting :(

Hosting er faktisk den lille del af det hele, vi laver store skræddersyede ASP løsninger, som shoppe booking systemer og CMS. Sådan set alt hvad kunden ønsker, vi har også fået opgaver som chat og dating.

jeg vil lige lege lidt med farverne og måske prøve at centrere det
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 18:47 #5
Prøv at ligge nogle shots ind, det kan næsten kun blive bedre ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 18:48 #6
okay det gør jeg :) skal lige spise og så vender jeg tilbage :)
Avatar billede djreder Nybegynder
07. maj 2003 - 19:01 #7
flot side!!
Avatar billede djreder Nybegynder
07. maj 2003 - 19:02 #8
( kan jeg så ikke får de 100 points nu??? :D:D:D ) muhahahaha (aj.. men bare 50 ville være fint :D
Avatar billede djreder Nybegynder
07. maj 2003 - 19:22 #9
0g btw. se lige www.myass.dk :D:D:D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 19:30 #10
djreder >> Synes lige du skal læse reglerne igennem engang: www.eksperten.dk/regler.phtml - Dine kommentar er MEGET upassende i dette spørgsmål.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 20:02 #11
http://erhverv.pezzo.dk/prod.img.asp

og så har vi centreret erhvervs siden, jeg vil lige høre din mening om hvilken der er bedst.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 20:24 #12
Jeg er ikke ét sekund i tvivl jeg kan bedst lide hvor den er centreret. En lille detalje: Du kan se om du kan lave en fuld/stiplet streg i siden, så laver en skille linie mellem indhold og baggrund
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 20:26 #13
http://i.pezzo.dk/banners/

der er også et par bannere på vej der kommer løbende nye så kan du også følge med der, vi prøver lige at sætte en streg på
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. maj 2003 - 20:29 #14
ok, jeg bryder mig ikke om hosting3.jpg men de andre kan jeg rigtig godt lide.
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. maj 2003 - 20:33 #15
Hej Triple-x

Det er en lidt upassende henvendelse denne her, men har kort været inde på Jeres side og set, at I angående betalingsløsninger sammenarbejder med Freeway, herunder Freepay.

Jeg har netop postet et spørgsmål under e-løsninger, hvor jeg efterspørger en leverandør til både kreditkortbetaling og sms betaling. Kan Pezzo klare den?

Mvh

Michael
NytHjem.nu
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 20:36 #16
Hej Michael for ikke at ødelægge spørgsmål vil jeg bede dig henvende dig på salg@pezzo.dk, så findes der sikkert en løsning for dit problem.

nu du er herinde kan du så ik give lidt konstruktiv ris/ros til siden ;)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
07. maj 2003 - 20:52 #17
http://hosting.pezzo.dk/faq.asp ser lidt tom ud. Endvidere søgte jeg også noget information om, hvad eksempelvis 'fri trafik' betyder hos jer.
Jeg gætter på, at 'fri trafik' i realiteten ikke er fri trafik. :o)

Personligt kan jeg ikke rigtig se, hvad fidusen er med den sorte forside, som klart adskiller sig fra resten af pezzo's sider i stil. Den er unødvendig.

Det samme gør sig gældende ved domæne-søgeren, hvor formular-felterne lige pludselig er blå, hvor resten af formularernes felter rundt omkring er standard.

Support... Jeg har svært ved at se, hvad support er? Eksempelvis... Køber man et webhotel hos jer, er support så gratis eller skal man købe et highsupport - og hvad er forskellen på det?

/michael
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. maj 2003 - 20:59 #18
Det kan du tro jeg kan triple-x :)

Forsiden er udnødvendig, idet jeg frygter, at når jeg har valgt, at jeg ikke kan vælge de andre punkter. Vi du have en forside, vil jeg råde dig til at gøre startsiden mere lys, lave en hurtig teaser og så en automatisk transfer.

Jeg er meget forvirret over at nogle sider er centraliseret og andre er venstre justeret. Vælg enten det ene eller det andet.

Jeg synes du gør brug af et god og overskueligt menusystem, dog hænger jeg mig lidt i igen venstre og højrejusteringen. Var det mig blev begge menuer højre justeret. Desuden ville jeg indstille onmouseover på linkene i menuen til hvid.

Du gør brug af nogle rigtige gode højopløste billeder, og dem er jeg meget tilfreds med.

Dog synes jeg siden fejler på conteksten. Under erhverv har du et meget bart stykke. Din resterende tekst bliver megen langtrukket, og det kunne eventuelt være godt at dele informationerne op i tabels. Eks. http://www.danskebank.dk

Din kundelogin og gratis server afsnit fejler en del, da de hellere ikke bærer præg af at indgå i samme kontekst som det resterende design. Jeg ville eventuelt søge at integrere login'et eller lave det som et pop-up.

Generelt synes jeg der skal rettes "lidt" grafisk på strukturen. Jeg ville gøre topbilledet mindre i højden, rykke det øverst, lade top menuen være under billedet, give det en lidt mørkere farve, og så dernæst lade undermenuen stå under topmenuen. Så kunne man eventuelt placere PeZZo | Tekst i selve teksten. For mig ville det mere eller mindre handle om at få frigivet lidt plads, så siden ikke føles så trykket.

Håber du kan bruge det ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 21:12 #19
okay vi starter fra en ende først dig _michael_

vores hosting FAQ er tom og ja undskyld for det - den bliver self. lavet
Domænesøgeren er ved at blive lavet i stil med det andet
ang. support, nej så skulle brugeren sådan set opfatte at hosting og support og erhverv osv var forskellige ting som IKKE hang sammen, support vil blive bedre forklaret, det er sat i gang

Med vores forside skal den måske laves lidt mere lys, men vil ik fjerne den da den ligesom deler folk ind i de grupper de nu skal være i, om de mangler gratis ting eller shop løsninger eller hosting.... eller hvis de er kunde behøver de ikke helt ind på siden for at komme ind under kundeservice

så tager vi lige den anden michael :)

du kan sagtens vælge de andre ting når du kommer ind under de andre men det har du vel fundet ud af, kan godt se hvad du mener men har du en løsning vil helst ikke af med min forside.

det med højre og venstre og center justering er pga. Jakobclausen sagde vi skulle centere det var pænest og så er du kommet ind på et dumt tidspunkt hvor siderne var på vej ind i midten :) de er flyttet nu

mouseover vil vi lege lidt med måske bruger vi det ;)
og det samme med tabeller angår så prøver vi os lidt frem

og kundeservicen blev sådan set lavet i et andet design pga. at den skulle være meget simpel og meget hurtig at hente da det allerede var kunder og ikke nogen vi skulle overbevise om hvad vi kunne,  hvis jeg var kunde ville jeg hellere har et grimt hurtigt kunde system end et mega smukt men skide langsom et, jeg ved ik med jer andre

men vi arbejderpå sagen og om et par timer er der sikkert en del der er ændret så kig forbi lidt senere
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2003 - 21:50 #20
og til nythjem, husk nu en mail til salg@pezzo.dk, vi er sikkert i stand til at lave en god og billig løsning til dig
Avatar billede b.b Nybegynder
08. maj 2003 - 09:38 #21
ved ikke om det er en fejl, men seneste nyt er fra 7. april...skulle der ikke havde stået 7. maj, eller bliver nyhederne bare smidt op i random order..???

---
Der er kun 10 slags mennesker,
dem der forstår binært, og dem der ikke gør......
/b.b
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 09:41 #22
b.b godt set :) det bliver selvfølgelig rettet :)

og så er det vidst på tide at dele point ud hvis lige _michael_ og b.b ligger et svar så de også kan tage del i point
Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. maj 2003 - 09:48 #23
jeg kan kun tilslutte mig den positive kritik af selve sidens udseende, men indlægget her har vel også til formål at få at vide hvad der kan blive bedre?

Hvis jeg søgte en leverandør til et eller andet ville jeg have valgt jer fra efter under 2 minutter: jeg kommer ind på forsiden, den ser tillidsvækkende og overskuelig ud, jeg finder hurtigt punktet "support", som jeg vil se nærmere på, og SÅ.... allerede i første afsnit:
"PeZZo SupportService kan hjælpe dig hvis du har problemer! Vi arbejder heletiden på at kunne udvide vores supportområder. For at undgå for meget tids spild kan du på de følgende sider se hvilken support vi kan give, og samtidig kan du få et tilbud hvis du har brug for at få hjælp til en større opgave som eks. kunne være opsætning af netværksløsning." falder jeg over "heletiden" og "tids spild" - et mellemrum for lidt det ene sted og et for meget det andet sted
jeg er udemærket klar over at det sandsynligvis er smuttere, men et firma der ikke har læst korrektur på sin webside (eller fået andre til det) fremstår lidt useriøst eller meget nystartet ... jeg vil vædde på at en studerende på en sproglig uddannelse med glæde vil prøve sine færdigheder af for et symbolsk beløb
Avatar billede b.b Nybegynder
08. maj 2003 - 09:49 #24
Behøver vist ikke point for den lille kommentar, men ellers tak...
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 09:54 #25
fri-hash, jeg vil godt væde med du ik finder andre fejl, grunden til de to fejl som selvfølgelig ikke skal være der, er at den tekst blev skrevet igår aftes pga. nogle indlæg der kom her, og da der kommer rimlig mange ting som skulle laves herinde fra nåede vi ik lige at få læst korektur, men jeg takker mange gange og de 2 fejl bliver selvfølgelig rettet :) hvis du finder andet er du velkomen til at skrive det :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
08. maj 2003 - 10:21 #26
Jamen, så er der her et svar.
Men jeg foreslår nu stadig er der skal være noget konsistens på forsiden i forhold til de andre sider. I kan sagtens stadig bruge den grå baggrund fra de andre sider til forsiden... :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 10:24 #27
ja okay, jeg vil kigge på det senere i dag når jeg for lejlighed takker for alle de gode indlæg, jeg  venter lige på fri-hash ligger et svar
Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. maj 2003 - 10:37 #28
ok, en 5'er kan man jo altid bruge ... i har også et par tastefejl i jeres keyword-meta
mannager staves manager og scrtpts behøver vist ingen uddybning

derudover kan man vist "samle" flere ord ved at adskille de enkelte med kommaer, som
php, asp, content management, enkeltord, flere ord i sammenhæng, osv.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 10:41 #29
ja du har ret med metatags de er sq ik for pæne, blev bikset sammen ret hurtigt, men takker fordi du lige gjorde opmærksom på det det kommer ind på vores todo liste så vi kan få det rettet

nu er det tid til at give point ud,  i for alle lige meget og håber det er godt nok
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. maj 2003 - 10:51 #30
Takker for point!
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 11:08 #31
det var da så lidt du gav masser af hjælp
Avatar billede _michael_ Nybegynder
08. maj 2003 - 11:23 #32
Takker... :o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. maj 2003 - 11:27 #33
triple-x  >> Det var vel også ideen med dit spørgsmål ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 11:37 #34
hehe j det tror jeg da, men nu er det jo sådan at eksperten er ved at blive en børnahave så det er ik altid man for så gode svar, det er faktisk LANG tid sidem jeg har set et spørgsmål med så laange og udybende svar så ja det er jeg skam meget glad for
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. maj 2003 - 12:11 #35
Rart med tilfredse kunder!
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. maj 2003 - 13:09 #36
jakob har lige et spøgrsmål mer, synes du også vores kundeservice del skal ha nyt design som ligner det andet eller vil du også helst gå efter hastigheden +
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. maj 2003 - 16:15 #37
jeg vil nok foretrække det samme design, og i den forbindelse synes jeg også godt at hastigheden kan være i top