Avatar billede jbarnow Nybegynder
24. november 2000 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem ved opdatering af MS Exchange 5.5 med Exchange SP4

Hej Alle,

Under installationen af Exchange Service Pack 4 får jeg følgende fejl:

\"Could not open the file named: C:\\EXCHSRVR\\BIN\\MADMSG.DLL\"

Hvor filen *ikke* kan overskrives af update programmet. Hvis jeg prøver at overskrive den i hånden får jeg:

\"Can not copy madmsg: The requesterd operation cannot be performed on a file with a user mapped section open.\"

Jeg kan ikke gennemskue hvem eller hvad der låser filen, så den ikke kan opdateres.

Er der nogen her på listen der kan hjælpe ?? Det ville ikke under mig om det var en banalitet jeg har overset.

TIA.

PS.
Jeg kan iøvrigt kun anbefale Hanno\'s sider til NT admins, specielt mht. service pack overblikket:
                                http://www.hanno.dk
Avatar billede mountainman Nybegynder
24. november 2000 - 09:27 #1
Hvis du har backup-software på maskinen skal denne stoppes, da den bruger nogle af .dll filerne...
Avatar billede cokeman Nybegynder
24. november 2000 - 09:36 #2
Et fif...

i services, sæt alle MS Exchange services til Manuel...

Denatsrt serveren... lig sp4 på.

Sæt servicesnes tilbage til automatic....
Avatar billede jbarnow Nybegynder
24. november 2000 - 09:54 #3
Hej Mountainman og cokeman,

Tak for inputet:

mountainman> Hvis du har backup-software på maskinen skal ... <snip>
Desværre hjalp det ikke at stoppe vores replica services.

cokeman> ... alle MS Exchange services til Manuel... <snip>
Det var også mit første forsøg, men ligemeget hjalp det desværre.
Avatar billede flwe Nybegynder
25. november 2000 - 16:38 #4
1) Prøv at check protection/rettigheder på filen.
2) Filen er måske read-only ?
3) Stop evt. antivirus services
4) Benyt administrator accounten

/Flemming
Avatar billede jbarnow Nybegynder
30. november 2000 - 11:29 #5
Har nu fået checket fil attributter på alle Exchange filerne - ingen problemer.
Prøvede at \"manualiserer\" alle MS Exchange, IIS og virus services og rebootede, installationen af SP4 fejlede igen - filen er stadigvæk låst !!!

Fandt en MS knowlegdebase report: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q177/2/21.asp som smager lidt af fisk. Men selvom jeg sikre mig at System Attendant *ikke* kører - får jeg file-lock fejl.

Findes der et tool til NT som kan inspicerer fil-systemet og se hvilke låse en fil har ?? Alá UNIX \"lsof\" commandoen ???

Nogen gode forslag ??
Avatar billede jbarnow Nybegynder
11. december 2000 - 09:22 #6
Jeg skruer lidt op for point\'ene i håbet om et clue.

Eller er der nogen der kender et tool til NT, som kan se hvad det er for nogle programmer der har en given fil åben ???? Ja, det findes jo i Unix ...
Avatar billede hanno Nybegynder
15. december 2000 - 18:48 #7
Dette er en kendt fejl....

Der er en 6-10 filer som Service Packen ikke kan overskrive, løsningen er at
rename disse filer, og trykke \"Retry\"

\\\\Hanno
Avatar billede jbarnow Nybegynder
18. december 2000 - 10:52 #8
Tjaaa, hvo som intet vover - intet vinder ...

Jeg renavngav filerne og voílá ... SP4 er smuttet ind !!!

Men jeg mangler stadigvæk et list-of-open-files tool til NT ....

Mange tak.