Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 05:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Backup af site

Efter jeg har formateret og geninstalleret min PC, kan jeg ikke få FP2000 til
fortsætte med min site.
Jeg har geninstaleret FP og lagt en kopi af mit vebsted på harddisken. Kopien lavede på CD. Derefter kopierede jeg den tilbage på harddisken.
Jeg kan bare ikke gemme og uploade noget mere, min site er låst. Det er nok også
det flg. fejlmeddelelse prøver at sige mig: serverfejl: filen
\"C:\\Dokumenter\\kr70test1\\_vti_pvt_\\service.lck\" kan ikke åbnes med
skriveadgang.

Hvad gør jeg for at få gang i systemet igen ?
Jeg kan ikke engang finde ovennævnte fil.

Jeg har prøvet at importere siten også, men kanterne kommer ikke med. Den importerede mappe har jeg så prøvet at udgive til en anden mappe (på harddisken), men uden held.

Det er www.kr70.dk det drejer sig om. Den er temmelig stor, så jeg vil blive glad for at slippe for at lave den om forfra.

geve

Avatar billede tommyf Nybegynder
24. november 2000 - 07:18 #1
Du kan downloade den igen.
Åben en mappe på computer med FP2000 sig download websted, skrive hvor dit websted ligger og hent det så ned igen.
Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 07:34 #2
Det har jeg prøvet som jeg skriver. Jeg bruger bare ordet importere.

geve
Avatar billede snowball Novice
24. november 2000 - 08:17 #3
Er du sikker på du har fået det hele med da du kopiere mappen ? Der ligger faktisk en del skjulte filer i de mapper der starter med _ !!!

At den skriver at den ikke kan \"åbnes med skriveadgang\" kunne godt tyde på at filen er skrivebeskyttet, hvilket den jo automatisk bli\'r når du ligger den over på en CD !

FP er ikke ret go\' til at importere sider; heller ikke sider der er lavet i FP ! Jeg har selv store problemer med det hver gang jeg har formateret, og det ender faktisk med at jeg starter forfra hver gang, selv om det er en \"pain in the ass\" !

Snowball
Avatar billede jwolf Nybegynder
24. november 2000 - 10:22 #4
Jeg synes du skulle stille dig selv dette spørgsmål: har du brug for at dine sider skal være et \"frontpage web\"? Jeg kan forstå på dig at du har alle dine sider i en backupmappe og at du prøver at gendanne det. Kan du ikke bare åbne en enkelt side ad gangen når du skal redigere noget?
Jeg er selv webdesigner og jeg bruger aldrig det at gemme mine filer i \"et frontpage web\". Jeg gider se på alle de filer den selv laver osv.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 10:26 #5
http://httrack.free.fr/ her er programmet som du kan downloade dit websted med. Eller du kan få det tilsendt pr. E-mail. Jeg har taget det ned. Så pakker du Zippen ud og lægger mappen (kr70) hvor du plejer at have dine data til FrontPage liggende. Så åbner du webstedet i Frontpage. Så skulle du gerne være klar til at fortsætte.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 11:03 #6
Du kan også få tilsedt et link hvorfra du kan hente pakken med dit websted.
Avatar billede friiser Nybegynder
24. november 2000 - 13:56 #7

Du skal bare efter du har lagt det ned på harddisken, vælge åben websted, og gemmefilerne i samme bibliotek, så har du adgang til at uploade igen :)

~~friiser~
Avatar billede proboss Nybegynder
24. november 2000 - 17:07 #8
du skal ud på din udbyder og hente siderne ned på pc igen
Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 17:10 #9
Jeg har brug FP, da siden er ret stor, ellers er den ikke til at administrerer.
Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 17:15 #10
Til kharder:
Jeg har prøvet http://httrack.free.fr/ det virkede heller ikke.
Til friiser:
Det har jeg også prøvet, der mangler stadig en del, bl.a. kanterne.
Til proboss:
Har prøvet, men FP får ikke det hele med ned.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 17:19 #11
Mærkelig jeg har Siten liggende på min maskine nu, og kan surfe offline på den? Zip filen af siten fylder omkring 6 MB så du har ret i den er stor
Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 17:19 #12
Jeg tror at snowball er inde på noget af det rigtige.
Da jeg kopierede mappen gjorde jeg det i stifinder, det er muligt den ikke er god til at kopiere shjulte filer.

geve
Avatar billede geve Nybegynder
24. november 2000 - 19:17 #13
Jeg har nu overskrevet den gamle side. Så der er nok ikke mere at gøre nu. Tak for hjælpen alle sammen. Jeg må så til at finde ud af hvordan man laver en ordentlig backup til en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 23:34 #14
Greve kikkede lige igen på dit spørgsmål. Har du åbnet , så du også kan se skjulte filer og kritiske systemfiler? Det er må være sket med den fil du nævner, er at den i forbindelse med overførslen til CD er blevet gjort skrivebeskydtet, så hvis du kan få lukket op så du kan se alle filer, så kan det måske lade sig gøre at finde denne fil og få den ændret til atter at være skrivebar.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 23:37 #15
Den fil du næver har jeg en masse i min dokumentmappe, så jeg tror stadig der er en mulighed.
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. november 2000 - 23:40 #16
Stifinder fortæller dig hvis der findes skjulte filer,så metoden skulle være god nok. Husk at fjerne skrivebeskyttelsen fra alle filer.
Avatar billede geve Nybegynder
28. november 2000 - 17:44 #17
Jeg har opgivet, som jeg skriver længere oppe. Men jeg opretter et andet men lignende spørgsmål.

geve