Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 22:26 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Jeg vil gerne igang ,med linux...

Ja, jeg vil gerne igang med linux, jeg har hørt meget om det, og kunne godt tænkle mig at prøve. Men jeg ved ingenting om det og har heller ikke programmet.
1)Hvordan kan jeg anskaffe linux, det er gratis ikke?
2)Jeg bruger win '98, kan jeg beholde det samtidig med linux?
3)Hvad med internet, kan jeg komme på?
Eller nogle gode råd?
Avatar billede thoeger Nybegynder
22. august 1999 - 22:42 #1
Du kan finde Linus på mange forside cder fra blade eller kan det købes sammen med nogle hæfter fra idgforlag som virkelig kan anbefaldes!!

Du kan godt beholde din 98 det kræver dog at du deler din harddisk op.

Og ja du kan nemt komme på internet, og Netscape har udgivet der browser til linux så der er man dækket godt ind!!
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 1999 - 22:43 #2
1: Det nemmeste er at købe en af de dersens "Kom igang med" hæfter til 48 eller 69 kroner, der følger RedHat Linux 6.0 med og der er en del gode råd og vejledninger.

2:Ja, det kan du sagtens! Når du så tænder din PC vælger du bare om du vil starte Windows eller Linux. Det gode ved Linux er at du også kan læse alle dine filer direkte fra din normale Windows partition og f.eks. importere dem i StarOffice eller WordPerfect 8, der er Word 97 kompatible ;)
Du kan også installere Wine, der er en Windows emulator, dermed kan du også køre alle dine normale Windows programmer inde fra Linux!

3: Ja, det kan du sagtens!

flere gode råd? Tja, kig ind på http://www.sslug.dk

Det er danmarks største Linux brugergruppe, de har en masse gode artikler om brugen af Linux

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 1999 - 22:51 #3
2 svar?

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 23:38 #4
jumper har du sovet de sidste 2 måneder?
Avatar billede thoeger Nybegynder
23. august 1999 - 12:52 #5
hvad har du gang i Cyber??? Man kan da ikke afgive flere svar, det er da kun hvis begge svare på samme tid, men Admin kunne godt snart få lavet flere svars funktionen færdig!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 15:43 #6
thoeger>> hvis du ikke havde svaret, da jumper loadede denne side, kan han stadig godt svare.. jeg kan også prøve at svare nu, med et hemmeligt trick jeg kan *GG*

ups, det virkede ikke..
Avatar billede jumper Nybegynder
23. august 1999 - 16:20 #7
Enten skal admin have lavet det med flersvars funktionen, eller også skal han som det mindste lave et ekstra tjek når man indsender sit svar. Dvs, tjekke efter om en anden i mellemtiden har svaret og så ændre ens svar til en kommentar!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 17:17 #8
han har lavet det sådan at den sender det som svar hvis feltet svar er krydset af...
Avatar billede jumper Nybegynder
23. august 1999 - 17:50 #9
ja, men når man sender det som svar burde der altså også tjekkes efter, om en anden har någet at svare før man selv gjorde!

Så slap vi for at undre os over at 2 kan 'svare' på det samme spørgsmål, tilsyneladende uden grund!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 18:11 #10
det er netop meningen.. så kan man afvise det første og acceptere det næste, om nødvendigt
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 21:08 #11
Ang. linux, er der nogen der ved om jeg skal formatere min HD før jeg installerer det?
Avatar billede thoeger Nybegynder
23. august 1999 - 21:28 #12
pheopes>>Det behøver du ikke der findes et program på linux cden der hedder Fips det kar opdele harddisken for dig så du ikke behøver det, og ellers kan du bruge et program til det samme!!! Dog kræver det at du har rimelig meget fri plads på drevet!
Avatar billede pheopes Nybegynder
23. august 1999 - 21:33 #13
Hvis jeg skal dele drevet, skal jeg så ikke formatere det først, ligesom når jeg bruger F-disk.
Min hardisk er delt op i to nu.
En del med win og en del med programmer og spil.