Avatar billede st3fan Praktikant
07. maj 2003 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aktivere Dual-DDR på A7N8X Deluxe

Hej alle sammen

Nu hvor jeg har fundet ud af hvad Dual-DDR egentlig er, vil jeg gerne prøve det. Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal aktivere det. I manualen står der at jeg skal sætte dem i socket 1 og 3, men jeg tror ikke det er så enkelt da den stadig siger at jeg har 1024 mb ram i.

Hardware:
A7N8X Deluxe
2 stk Kingston 512MB PC2700
Avatar billede torleifj Nybegynder
07. maj 2003 - 15:12 #1
Ikke forstået!?!

Det har du vel også. Er dual DDR ikke blot et spørgsmål om at læse parallelt fra de to moduler? I givet fald får du dobbelt hastighed men samme mængde ram.
Avatar billede human Nybegynder
07. maj 2003 - 15:13 #2
Dual DDR betyder ikke den siger der er det dobbelte RAM, blot at de kører hurtigere.

// Human
Avatar billede st3fan Praktikant
07. maj 2003 - 15:20 #3
Det vil sige at det er aktiveret med det samme jeg har puttet rammene i disse to sockets ???
Avatar billede human Nybegynder
07. maj 2003 - 15:21 #4
Yup.
Avatar billede st3fan Praktikant
07. maj 2003 - 15:22 #5
okay
Avatar billede torleifj Nybegynder
07. maj 2003 - 15:22 #6
Det lader det til.
Avatar billede human Nybegynder
07. maj 2003 - 15:26 #7
Om du så vil kunne mærke forskel ved jeg ikke. Dual DDR er hurtigere, men synes nu ikke jeg kunne mærke den store forskel da jeg testede det.
Du vil dog kunne mærke en kæmpe forskel hvis du brugte onboard gfx-kort. Men det er der jo ikke mange gamere som gør.

// Human