Avatar billede tommyp Nybegynder
23. november 2000 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning af tæller

Lidt begyndervanskeligheder...

Jeg har en tæller placeret i et taeller.shtml dokument på serveren.

Koden ser således ud:
<!--#exec cgi=\"/cgi-local/counter.cgi\"-->

Hvordan får jeg denne tæller flettet ind i mit index.html dokument. Hvis jeg sætter ovenstående stykke kode ind i mit index.html dokument virker det ikke... Jeg kan kun aflæse den når jeg går ind i shtml dokumentet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2000 - 00:01 #1
Prøv at omdøbe filen til index.shtml - pas på du ikke samtidig har en index.html, for så bliver
den nok valgt.
Avatar billede tommyp Nybegynder
24. november 2000 - 00:07 #2
Tjah så virker det jo! Takker. Hvad er forskellen på en html og en shtml fil egentligt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2000 - 00:10 #3
Du skulle bare vide at det var et rent gæt ;-)  Næsten, men jeg bruger ikke selv .shtml-filer.

Af hensyn til effektiviten på serveren bliver .html-filer bare smidt ud til brugeren uden at
kigge dem igennem for noget som helst. Men en .shtml, hvor der netop kan stå <!--#exec.....-->
og mange andre ting - bliver minutiøst kigget igennem linie for linie. Det koster lidt ekstra tid,
så derfor skal du sige hvornår det er nødvendigt.
Avatar billede tommyp Nybegynder
24. november 2000 - 00:12 #4
Ok, så blev jeg så meget klogere. Endnu engang tak!
Avatar billede breum Nybegynder
24. november 2000 - 10:10 #5
s i shtml står for \"server side include\"
Du kan lave lave en masse smart med \"ssi\" prøv at slå det op!