Avatar billede novanil Nybegynder
07. maj 2003 - 00:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tnsnames og listener

*Dybt suk*

Har installeret Oracle9iDatabase og Oracle9i Developer Suite (+9i Application Server - hvad skal jeg bruge det til?). De ligger i hhv. orahome2 og orahome1, og der er derfor 2 stks tnsnames.ora filer og 2 stks listener.ora filer - en af hver i hvert katalog. (hvorfor 2 af hver, hvilke filer bruges?)

Mit problem er nu, at jeg ikke rigtig har styr på disse filer, deres indhold, hvad de bruges til og hvordan. Jeg har fiflet lidt, og har fra at intet fungerede - nu fået en del til at fungere.

Jeg har oprettet min database med sqlplus og er derefter interesseret i at kunne connecte fra forms builder. Det går fint, jeg kan få fat i tabellerne. Men  når jeg så ønsker at køre min applikation "run form", så får jeg følgende besked:

FRM-10142: The HTTP Listener is not running on vanille at port 8888. Please start the listener or check your runtime preferences.

Hvad er det lige den ønsker at få fat i på port 8888. Port nummeret i filerne er angivet til 1521.
Avatar billede egonspock Seniormester
07. maj 2003 - 01:11 #1
Et opslag på google giver følgende: Hi,

It is very simple, Press Start>Program>Oracle9i Developer Suite>Forms Developer  and click "Start OC4J Instance", let this instance running in the background, and now run your developer form.

mon ikke det hjælper?
Avatar billede novanil Nybegynder
07. maj 2003 - 10:07 #2
Tak. Er kommet et stykke af vejen. Får ikke længere fejlmeddelelsen, men får istedet et browservindue, hvor den ikke kan åbne urlen. Så nu må det være nogle af mine andre indstillinger den er gal med.
Avatar billede novanil Nybegynder
07. maj 2003 - 10:18 #3
Et skridt videre...ændrede lidt i urlen, og så skete der en masse. Fik downloadet noget Jinitiator (?) og alt gik fint, tata, javaapplet - og så - en ny fejlmeddelelse :(

"Fejl ved åbning af Oracle*Terminal-filen fmrweb"