Avatar billede net_nerd Nybegynder
07. maj 2003 - 00:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Debian/PHP/Exim

Hejsa

Jeg har en webserver med Debian (woody), Apache, PHP4 og Exim.

Jeg vil gerne bruge mail() funktionen i PHP, men har problemer med dette.

1: Hvordan sætter jeg min sendmail_path korrekt til exim. Jeg har prøvet noget i stil med:
send_mail = /usr/sbin/exim  ...  men det virker ikke.

2: Jeg bruger IpTables som firewall og har som default min OUTPUT chain sat til ACCEPT. Da jeg regner med at skulle have svar fra min smtp server tilføjer jeg denne regel til min INPUT chain:

iptables -A INPUT -p tcp -s [SMTP_IP] --sport 25 -d 192.168.1.100/32 -j ACCEPT

hvor 192.168.1.100 er IP på min server. Men hvis denne regel er aktiveret så kan jeg stadig ikke sende. Kan I evt. se fejlen?
Avatar billede net_nerd Nybegynder
07. maj 2003 - 00:15 #1
Tilføjelse:

I spg. 1 er det selvfølgelig sendmail_path og ikke send_mail....tsk tsk
Avatar billede net_nerd Nybegynder
19. maj 2003 - 13:06 #2
hej