Avatar billede gnom Nybegynder
06. maj 2003 - 20:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

D-Link 614+

Er der nogen der kan hjælpe med at sætte 2 stk. D-Link 614+ trådløst op imod hinanden. Der er kun 1 Webspeed forbindelse. Ham der har webspeed kører XP og den anden uden forbindelse kører Windows 2000.
Hvis vi begge router stående i samme rum og kabler dem alm. er der ingen problemer med at se og komme på hinandens maskiner, heller ikke nogen problemmer at komme på nettet. Men vi kan ikke få det til at virke tårdløst.

Johnny
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
07. maj 2003 - 14:16 #1
Et godt foreslag er at sætte dine routere op til at køre 1Mbit så kører det mest stabilt. og kan række længest. Kan ikke huske om det er muligt at stille på hastigheden på denne router.
Avatar billede gnom Nybegynder
08. maj 2003 - 09:30 #2
Umiddelbart kan vi ikke stille hastigheden på dem.
Jeg har fået at vide at den ene ikke skal køre DHCP.
Avatar billede the_collector Novice
08. maj 2003 - 14:41 #3
Den ene skal sættes op så den kun kører som en switch. Den anden, den som er på nettet, skal agere DHCP server, firewall mm.
Avatar billede gnom Nybegynder
10. maj 2003 - 21:39 #4
Det er fint nok, men lidt nærmere beskrevet, hvis det kan lade sig gøre. :-)
Avatar billede the_collector Novice
11. maj 2003 - 01:56 #5
Først vil jeg sige at jeg ikke selv har ovenstående router, så jeg ved ikke hvordan det gøres specifikt, men prøv at kigge lidt herinde http://support.dlink.com/Products/view.asp?productid=DI-614+. Der kan du også downloade manualen. Den er i en zippet fil og i pdf format. Vær opmærksom på at du ikke bør downloade den bios/firmware, som er på denne side, da du så vil miste din garanti. Da skal du følge linket til den internationale side.
Du kan hente Acrobat Reader her http://www.adobe.com/products/acrobat/alternate.html og et program til at unzippe filen her http://tucows.cybercity.dk/comp95_default.html.

Jeg kommer også lige til at tænke på, at problemet måske kan være at routerne kører med krypterede forbindelser. I så fald skal I prøve at se i manualen om der står noget om, hvordan man får dem til at køre sammen trådløst. Det kan også forklare, hvorfor de virker sammen, når de er kablet.
Avatar billede the_collector Novice
17. maj 2003 - 00:45 #6
Lukketid?
Avatar billede gnom Nybegynder
19. maj 2003 - 12:10 #7
Ikke endnu. Med lidt hjælp fra D-Link gik det hele i koks.
Så vi prøver endnu.
Avatar billede gnom Nybegynder
19. maj 2003 - 12:12 #8
Forresten, så kører vi ikke krypteret.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. maj 2003 - 15:15 #9
Jeg har selv den omtalte Router, og jeg mener ikke det er muligt, det du har gang i. Når du kabler dem sammen, bruger du bare den ene af routerne som Switch, hvilket virker fint. Men den trådløse del er en integreret Access Point, som fungere som central for den trådløse kommunikation. Altså skal man kun bruge 1 stk. DL.614+ der hvor internetforbindelsen kommer ind, den anden PC skal bare have et trådløst netkort, der understøtter 802.11b standarden indenfor trådløs net, som så connecter til access pointet. Jeg tror ikke du kan få 2 access points til at snakke sammen trådløst på den måde. Hvis du vil sammenkoble 2 access points for større trådløst område, skal det vist foregå via kabel mellem de 2 AP.

DL-614+ fungere på denne måde:
Internettet kommer ind i huset. Den kobler du til WAN porten på Routeren. På Lan delen enabler du DHCP og nu deler routeren så automatisk IP adresser ud på Lan netwærket. Du kan nu tilslutte PCér til switchen i routeren eller trådløst, det er i princippet det samme. Men modtageren skal være et netkort, om det er med kabel eller et trådløst netkort er ligemeget, men alt kommunikation foregår med DL-614+ som centrum.
Avatar billede gnom Nybegynder
02. juni 2003 - 11:56 #10
Hej bjuhl.
Jeg har talt med D-Link support og de siger det godt kan lade sig gøre.
Jeg efterfølgende set i manualen og der står der faktisk også hvordan man kan gøre. Grunden til at vi har købt 2 er at vi har begge et kablet netværk og skal så dele en internetforbindelse, som min nabo har. Min skal så ikke køre DCHP.

Gnom
Avatar billede the_collector Novice
10. juli 2003 - 16:33 #11
Lukketid?
Avatar billede gnom Nybegynder
13. juli 2003 - 21:15 #12
Ja, hvis der ikke kommer noget mere brugbart, så er det nok lukke tid.:-)
Avatar billede gnom Nybegynder
08. august 2003 - 09:09 #13
Der sker vist ikke mere her, så det må være lukketid. :-)