Avatar billede javanoob Nybegynder
06. maj 2003 - 20:16 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Regneforskrift til en BH :)

Jeg er gået igang med et skoleprojekt, som mange nok vil se lidt skævt til, men tror det er noget der kan trække lidt op ved lærerne hvis det lykkes...

Hvordan regnes rumfanget i en BH ud ???

altså en regneforskrift hvor skålene A,B,C osv.. får tildelt en værdi, og tallene, 70, 75, 80 osv, enten beholder deres værdi, eller tildeles en ny...
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. maj 2003 - 20:19 #1
Jeg har ingen idé om regneforskriften, men hvad med ekstra parametre som bøjler, fyld osv? :-)
Avatar billede javanoob Nybegynder
06. maj 2003 - 20:22 #2
Bøjle størrelse er det ikke A,B,C osv ???

Hvad mener du med fyld ?
Avatar billede lrd Nybegynder
06. maj 2003 - 20:26 #3
Baber :))
Avatar billede javanoob Nybegynder
06. maj 2003 - 20:31 #4
lrd> det er også dem jeg skal regne rumfanget ud af...
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. maj 2003 - 20:49 #5
jo, men bøjler fylder noget, så det skal vel trækkes fra rumfanget, right? Det samme hvis det er en BH med fyld vs. en uden fyld (altså udover baben bag det hele)...
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 21:33 #6
Tror du kan hen og lave nogle forsøg, men det gør jo helle ikke emnet dårligere....

Men er rumfanget ikke bare en halv cirkel. Så skal du jo bare måle hvad de forkel A, B, C, D skåle svare til. Tager måske lidt tid, men du får et resultat
Avatar billede javanoob Nybegynder
06. maj 2003 - 22:17 #7
Hvis det bare er en halvcirkel, hvad er tallet så ??? 70, 75, 80 osv ???

Havde tænke på regneforskriften som en 3-dimentionel parabel, hvis det siger jer noget....
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
06. maj 2003 - 23:35 #8
sad lige og kiggede i min formelsamling for mat A og der stod ikke 3-dimensionel parabel nogen steder
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 00:25 #9
Jo man kan da godt lave omdrejningslegemet for en parabel.
Men hvis du ikke allerede kan lave det så er du nok på et lidt lavt niveau til at du kan forstå det. Hva' klasse går du i ?
Ud over det så syntes jeg at det er et dårligt projekt,
det bliver for usikkert og udokumenteret;
og der er ikke så meget "kød på".
Jeg syntes helt ærligt at du skal finde på noget andet.
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 00:28 #10
...det er jo kun i teorien at det er en parabel
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 00:33 #11
Men hvis du absolut vil ha' det.
En parabel drejet om y-aksen:

V = 2*pi [integralstreg fra a til b] x*(x^2)dx

Du skal så finde nogle passende værdier for a og b,
f.eks. a = -2  b = 2
Men det er jo kommer jo an på hvilken skål det er (A, B, C osv.)
Avatar billede javanoob Nybegynder
07. maj 2003 - 16:48 #12
Jeg går i 1.g på HTX, har ikke arbejdet med integralregning endnu...
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 17:18 #13
Nå men så er det nok lidt for svært.
Og dine lærere vil nok heller ikke ha' at du begynder at rode med det så'n nogle ting for tidligt (altså ikke bryster, men integralreging)

Doggy82 :-)
Avatar billede javanoob Nybegynder
07. maj 2003 - 17:47 #14
Nåeh men så skal jeg bare have at vide hvad A, B, C osv + 70, 75, 80 osv betyder....
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 21:06 #15
70, 75, 80 hvor lang BH'en er. Dvs hvor mange cm der er rundt om pigen/kvinden. A, B, C Er så størrelse på skålen
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 21:07 #16
Tror du skal snakke med de rigtigt eksperter... PIGE, men dem er der vel ikke så mange af på htx?!
Avatar billede javanoob Nybegynder
07. maj 2003 - 21:09 #17
Okay så er vi kommet så langt.... hvad udtrykker A, B, C osv så ??? altså rent matematisk....
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 21:55 #18
Størrelsen på skålen - det er bare navne.
Spørg dog den pige.
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 21:56 #19
lol  en pige  eller din mor
Avatar billede javanoob Nybegynder
07. maj 2003 - 22:17 #20
Jeg ved godt det er navne, men de har da en størrelse i cm....
Avatar billede rapstam Nybegynder
08. maj 2003 - 11:50 #21
Det må være noget med A, B, C etc som funktion af omfanget. Fx en B-80 har større volumen end b-75. Mon ikke en velassoteret butik ved noget om den slags- der må vel være en regneforskrift for størrelsesforholdet. Jeg har dog leget lidt med et par funtioner.

Den her ligner sgu et par strittende små b-skåle :) ...skide forår, det går lige i løgene :)

f(x,y) = 100*exp[-sqrt((x-2)^2 + 2(y-3)^2 + xy]

plot (maple):
z:= 100*exp(-sqrt((x-2)^2+2*(y-3)^2+x*y)):
plot3d(z,x=-6..6,y=0..6, axes=boxed, shading=none);

God fornøjelse

>>RapStam
Avatar billede rapstam Nybegynder
08. maj 2003 - 16:11 #22
Avatar billede rapstam Nybegynder
08. maj 2003 - 16:13 #23
hov den sidste skulle ha været : http://mathworld.wolfram.com/Sphere.html