Avatar billede lasg Nybegynder
06. maj 2003 - 18:12 Der er 8 kommentarer

Problemer med CC og Zyxel

Jeg har en CC forbindelse med en ZyXEL Prestige 650R-31 router og et skillefilter.

Jeg har tre småproblemer..

Når jeg kører normal traffik med kommunikation og netside surfing er der ingen problemer. Men når jeg sætter mange større downloads igang, og derved udnytter mine 2mbit downstream fuldt ud viser alle de hastighedsmålerprogrammer jeg har prøvet med, at jeg kun henter med cirka 1800kbit/s. Jeg har leget med nogle programmer til test af hastigheden, og de giver alle kun resultater på cirka 1800 ned og 450 op, hvor der skulle være 2048 og 512. Hvorfor, og hvordan får jeg hele den båndbredde jeg betaler for?

Når jeg har kørt med så høj hastighed som jeg kan (de cirka 1800kbit/s) i et stykke tid, mister jeg på en måde forbindelsen. Jeg kan ikke længere gå ind på hjemmesider via IE eller andre browsere, jeg kan ikke tjekke mail via POP3, men jeg kan godt være på msn messenger og irc. Hvad sker der, og hvordan udbedrer jeg problemet?

Jeg vil meget gerne slå NAT fra på routeren, så jeg kan sætte en maskine eller to op til IPv6, men når jeg vælger "none" i NAT mulighederne på routeren, kan jeg ikke forbinde til noget somhelst. Hvis det er muligt vil jeg endnu hellere slippe af med den router, og så bare sætte min server op til at route ud til mine andre småmaskiner. Men hvordan skal kablet gå fra skillefilteret og til serveren? Det er nemlig ikke et netværkskabel som jeg havde troet, men et telefonkabel.

Jeg giver gerne mere end 200pts. hvis det er muligt, og hvis jeg kan få et brugbart svar.

/ LaSG
Avatar billede casch Nybegynder
06. maj 2003 - 18:17 #1
jeg ved ikke om du har aktiveret microsoft automatisk opdatering. Den tager lidt resourcer ligeledes er der flere andre programmer der tjekker om der er kommet nye opdateringer (antivirus mm). Det hele tager lidt af din linie. Derudover betaler du for en forbindelse op til 2048/512 du er ikke garanteret fuld udnyttelse. Det samme problem har masser af fold med analog modem.
Avatar billede casch Nybegynder
06. maj 2003 - 18:17 #2
Nå ja så lige at du også var på msn og irc. De tager jo også resourcer!
Avatar billede lasg Nybegynder
06. maj 2003 - 18:19 #3
#casch
Jeg har skam haft lukket ned for alt det når jeg tester :)
Og microsoft autoupdate-dims er noget af det første jeg slår fra hver gang windåws er geninstalleret.
Så desværre kan det ikke være noget af det.

/ LaSG
Avatar billede casch Nybegynder
06. maj 2003 - 18:20 #4
Jeg tror du kan sætte dit mail program til at køre med høj prioritet og så burde den få lidt plads igennem dit dl så du kan tjekke post
Avatar billede casch Nybegynder
06. maj 2003 - 18:22 #5
der kan også være lidt forstyrrelse på dit kobber så du ikke kan udnytte linien helt.
Avatar billede lasg Nybegynder
06. maj 2003 - 18:22 #6
Det er muligt jeg lige skal uddybe det så..
EFTER jeg har downloaded tæt i et stykke tid (kan være 10 minutter til en halv time), og derefter stopper, kan jeg hverken gå ind på hjemmesider, eller hente post, før jeg har rebootet routeren.

/ LaSG
Avatar billede casch Nybegynder
06. maj 2003 - 18:26 #7
ok på den måde, det havde jeg ikke forståer... hmm så er jeg lidt blank
Avatar billede skovhulen Nybegynder
06. maj 2003 - 18:35 #8
Hej

Jeg havde samme problem. Jeg gik ind og ændrede Net konfiguratonen.
Nej mener LAN. Lan er sat til Jeg kan ikke huske dette. Jeg har sat den til boot og øø er der et Gv-1 Multi til nome
Så virkede det hos mig

Med venlig hilsen

Poul Hansen