Avatar billede etomsen Nybegynder
06. maj 2003 - 18:10 Der er 27 kommentarer

svcd - dvd

hvordan kan jeg få mine svcd film over på dvdmedia
jeg bruger nero burning
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
06. maj 2003 - 19:05 #1
Du skal bare brænde dem
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
06. maj 2003 - 19:07 #2
Eller spørg på http://www.dvdrip.dk/phpBB2
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:58 #3
Jeg går ud fra at du vil lave dette stunt, for at du kan se filmen på din DVD afspiller.
Her er en go' guide: http://www.dvdrhelp.com/mpeg2tovcd.htm
Glem alt om Nero - følg guiden slavisk, så skal det nok blive godt.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 00:08 #4
dvdrip.dk >> Hvorfor skulle han spørge på www.dvdrip.dk
.... nu spørger han jo her.
Er folk mere kompetente på DVDrip ???
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. maj 2003 - 08:33 #5
phatlasse> Prøver vel at promote et nyt site, istedetfor at hjælpe, lidt smagløst efter min mening..
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 09:31 #6
Jaaaa, synes også det er lidt tyndt.
OK hvis han havde linket til en direkte løsning.....
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
07. maj 2003 - 10:26 #7
phatlasse Der er flere på dvdrip.dk der har forstand på dvdripning end på exp.dk....
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 12:17 #8
Måske - men jeg må indrømme at ved læsning på ovenstående board er jeg ikke specielt imponeret. Jeg kender flere her på Eksperten som ville kunne svare langt mere kvalificeret på de spørgsmål der blir stillet på DVDrip i forhold til de svar jeg ser på samme board.

Hvis jeg selv er virklig på spanden, og ikke kan få hjælp her, er det første sted jeg leder her: http://forum.doom9.org/
Her er der en løsning på næsten alle problemer (9 ud af 10) - og det er vist ikke hvad man kan sige om DVDrip.

Misforstå mig ikke - det kan sikkert gå hen og blive et udemærket board, men det er trods alt ret nyt, og har derfor ikke ret mange indlæg. Og igen kan jeg ikke give dig ret i at der sidder folk som har mere forstand på DVDrippning end her på Eksperten. (det ses tydeligt ud af de svar som blir' givet)
Og så blir jeg lige nød til at spørge: Hvad bygger du egentlig din påstand på ??????
Avatar billede etomsen Nybegynder
07. maj 2003 - 23:34 #9
øøhhh
Ikke for noget men jeg tror at i alle har forstand på dvd o.s.v altså dem som prøver at hjælpe så i stedet for at skrive hvem der kan og ikke kan så mangler jeg stadig en guide som kan bruges.jeg har prøvet med TMPGEnc-2.511.51.160 of filen blev også til noget men så brænde jeg den men min dvd skriver error disk og vil ike læse på disken.
kan jeg have brændt den forkert??
Avatar billede meyerj Nybegynder
07. maj 2003 - 23:43 #10
2 spørgsmål.

Du forsøger ikke at brænde DVD skiver i en almindelig cd brænder vel?? Mange tager stadig fejl. En DVD skive kan kun brændes i en DVD brænder. Her findes der 2 formater DVD-r og DVD+r (Der er endnu ikke fastsat nogen standard for mediet). DVD-r er det ældste format og skulle efter sigende kunne spilles på ca. 80 % af alle DVD afspillere, men alle nyere løsninger ser ud til at tage udgangspunkt i DVD+r.

Jeg ved ikke om dette hjælper dig lidt, eller om alt dette er en selvfølge for dig.

Jeg vil gerne opfordre alle til at komme med flere detaljer om deres hardware / software når de stille et spørgsmål, jeg er sikker på at mange ville kunne hjælpe mere konkret, hvis du eks. skrev at du havde en Sony dvd-r brænder og brændte op winxp (dansk version) ....
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 08:29 #11
etomsen>> Selvfølgelig skal du have hjælp - det er jo derfor du er her :o)
Jeg synes bare at DVDrip's indlæg var totalt meningsløst (og venter da stadig på respons).....

Og ja, jeg går da ud fra at du har en DVD brænder, ellers kan det ikke lade sig gøre.
Hvilke fil har du fået ud af TMPGEnc ???? Hvad bruger du til at brænde med ????
Avatar billede etomsen Nybegynder
08. maj 2003 - 12:30 #12
Det er en Toshiba DVD-R / RW SD-R 5002 brænder og dvdmedie er princo dvd-r 4.7 gb.Jeg bruger Nero v5.5.10.28 som brænder program.

Den fil jeg fik ud af TMPGEnc er en movie file mpeg på 3,67 gb.
Jeg havde håbet på en mappe som hedder VIDEO_TS med filer som: VIDEO_TS.BUP , VIDEO_TS.IFO , VIDEO_TS.VOB o.s.v men det blev det ikke for det kender jeg
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 12:52 #13
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 12:55 #14
Glem det link - kig hellere her: http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/139093.php

Det er ret nemt :o)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 12:56 #15
Og glem alt om Nero
Avatar billede etomsen Nybegynder
08. maj 2003 - 14:36 #16
ok men nu har jeg  2 mapper som hedder VIDEO_RM og VIDEO_TS som jeg skal have på en dvdmedie men VIDEO_RM kender jeg ikke skal jeg brænde den mappe med og lave en tom mappe som hedder AUDIO_TS ELLER HVAD???
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 14:49 #17
VIDEO_RM ????? kender jeg ikke.

Lav bare en mappe der hedder: VIDEO_TS og AUDIO_TS <-den skal være tom.
Avatar billede etomsen Nybegynder
08. maj 2003 - 15:34 #18
hvad gør jeg med VIDEO_RM mappen hvor der ligger :VIDEO_RM , VIDEO_RM.BUP , VIDEO_RM.IFO filerne?? skal de ikke med
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 16:23 #19
Jeg forstår slet ikke hvordan du har fået den mappe. Har du fulgt guiden slavisk ??
Avatar billede etomsen Nybegynder
08. maj 2003 - 16:48 #20
Jeg har brugt et program som hedder averdvd ezmaker til mine hjemmevideoer og de kom ud som VIDEO_RM og VIDEO_TS men mine svcd film har jeg prøvet at brænde nu og jeg har brugt det program som du anbefalede Ulead DVD MovieFactory 2 Trial men nu er filmen kommet til at virke men der er 2 fede sorte streger i hver side så hvis jeg zoomer 2* ud så fylder det hele tvét??
hvad er fejlen
nu er jeg tæt på så din sidste hjælp ville være fedt.
jeg har sat change mpeg settings til high quality(8000kpbs ,60 min pr dvd)er det forkert siden at billede ikke fylder hele skærmen på mit fjernsyn
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 17:53 #21
Jeg har svært ved at tro' at fordi du har sat mpeg settings til high qaulity betyder at de 2 sorte streger kommer frem.

I mpeg properties - har du huske at hakke af i "keep aspect ratio" ????
Avatar billede etomsen Nybegynder
08. maj 2003 - 20:21 #22
i hvilket program for jeg kan ikke finde den  "keep aspect ratio"
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2003 - 09:45 #23
MovieFactory
Avatar billede kimila Nybegynder
10. maj 2003 - 01:23 #24
Da jeg lige har købt en Sony DRU500AX DVD brænder for 14 dage siden og har rodet meget med at fremstille f.eks musikvideoer vil jeg da prøve at give et svar.

Nu siger du at du bruger Nero til at brænde med, men for at bruge dette program til at fremstille DVD'er, skal du først bruge et andet program der skaber de filer som nero skal bruge, f.eks TMPGEnc DVD Author eller i samme stil.

Jeg ved ikke hvad for nogle programmer der fulgte med din brænder, med min fik jeg et program der hedder Sonic MyDVD som simpelhen laver det hele for en.

Man åbner sin mpg fil inde i programmet og laver så selv sine menu'er eller hvad det kan være og når man er færdig konverterer programmet selv mpg filen om til det format den skal bruge og brænder dvd'en bagefter, rimeligt nemt.

Det tager så lidt tid, men det virker.

Du siger også at du får nogle fejl med dine princo dvd'er, jeg købte selv et spindel på 10 stk dvd-rw ver.1.1 og har fundet ud af at de ikke er særlig gode til sony brænderen, får selv en masse fejl når jeg brænder på dem.

Så jeg købte , bare for at prøve, en tdk dvd-rw og en fuji dvd+rw og dem er der slet ingen problemer med.

Håber du kan bruge det her til noget.
Avatar billede etomsen Nybegynder
10. maj 2003 - 14:37 #25
En svcd film er det mpeg eller hvad fil format er det for at jeg kan bruge sonic mydvd.
jeg kan ikke finde ud af hvad der går galt for når jeg skal have mine hjemmevideo over så gør det fint men når jeg skal brænde dem så går det galt.
jeg bruger averdvd ezmaker til at flytte mine hjemmevideoer over med og jeg mener at de bliver til mpeg-2 filer men når de bliver brændt så fryser de når jeg skal se den i min dvd afspiller ???
Avatar billede kimila Nybegynder
10. maj 2003 - 14:46 #26
Hvad program har du fået med din dvd brænder.
Hvad format capture du dine video'er med.
Avatar billede etomsen Nybegynder
10. maj 2003 - 16:03 #27
der var ikke noget program med til min brænder.
dvd format mpeg-2