Avatar billede macavity Nybegynder
06. maj 2003 - 15:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

htaccess vil have logon 2 gange

er det en setting i httpd.conf?
mine htaccess files indhold er minimale:

.htaccess:
---------------------------
AuthType Basic
AuthUserFile .htpasswd
AuthName "special directory"
require valid-user
---------------------------

.htpasswd:
---------------------------
brugernavn:$apr1$7d......$/nLwjZNi8R2KDh3tnKNsy/
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. maj 2003 - 15:54 #1
giv den korrekte path

ikke http://bla.com/dir
men http://bla.com/dir/

den tror først at det er en fil "dir".. og sender så .htaccess så skifter den til /dir/ ligsom mod_rewrite .. da den finder ud af at det er et dir
og så sender den .htaccess igen
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. maj 2003 - 16:01 #2
eller sæt
UseCanonicalName OFF
hvis du kører apache ... det mener jeg fixer det
Avatar billede macavity Nybegynder
06. maj 2003 - 16:02 #3
spørgsmålet er selvfølgelig: hvordan undgår jeg at den skal checke to gange?
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. maj 2003 - 16:07 #4
ved at gøre som jeg har skrevet ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. maj 2003 - 16:07 #5
hvis du kører iis ved jeg det ikke
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. maj 2003 - 16:08 #6
ja ok du kører apache selvfølgelig .. nternet : Webservere : Apache :  ;)

edit din httpd.conf
og sæt UseCanonicalName til OFF

og så genstart din server
Avatar billede macavity Nybegynder
06. maj 2003 - 17:01 #7
well, det var ikke helt korrekt hvad du skrev, men det er nok også fordi du ikke havde alle facts.
Det viste sig at problemet var at jeg havde skrevet www.domæne.dk/admin i phpmyadmin config'en, og ikke bare domæne.dk/admin - og det gjorde så at den
selv skiftede, og så af en eller anden årsag ville have login igen.

Men det gjorde da at jeg fandt ud af det, så du får point - takker :-)

/Macavity

p.s. den kommentar der kom fra mig 16.02 prøvede jeg at indtaste få sekunder efter jeg havde oprettet spørgsmålet - eksperten.dk må have spunket siden der kom så stor delay på den :-/