Avatar billede effex Nybegynder
23. november 2000 - 19:41 Der er 53 kommentarer

hvilken AMD skal man købe!!!!

Athlon, Duron, Thunderbird
Avatar billede andmar Nybegynder
23. november 2000 - 19:45 #1
Ikke den gamle Athlon, den er til slot A.
Duron er en billig udgave af Athlon, og er
næsten ligeså hurtig som storebror Thunderbird.
  Så det er afhængig af hvad du skal bruge den til,
enten Thunderbird eller Duron.

andmar
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. november 2000 - 19:45 #2
Jeg vil anbefale, en thunderbird i et ASUS A7V Board det rykker!!
Avatar billede tzr Nybegynder
23. november 2000 - 19:48 #3
Athlon er en god lille en. Duron er en billig udgave [ligsom Intel Celeron]. Men hvis du sammenligner priserne, så er Athlon Thunderbird også en billig udgave.
Men egentlig, så ved jeg det ikke
Avatar billede effex Nybegynder
23. november 2000 - 19:49 #4
jeg skal både bruge den til programmer og spil
Avatar billede mjl Nybegynder
23. november 2000 - 19:50 #5
Intel...
Avatar billede effex Nybegynder
23. november 2000 - 19:59 #6
Asus A7V ATX
CPU: AMD Duron
Athlon-T 550-1000MHz
Chip: Via Apollo KT133
Slots: 5 PCI/1 AGP x4
IDE: 4-Ultra DMA/66 & 4-Ultra DMA/100 SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins
Cache: On Chip

kan det også bruges til en \"Thunderbird\"
Warranty: 1 year
Avatar billede halifax Nybegynder
23. november 2000 - 20:31 #7
Mit råd er at du satser på en AMD cpu i Asus eller Abit bundkort til sokkel A, hvor du kan indstille multiplier og vcore - hvis du skulle have lidt lyst til overclocking. Sørg for min. at få PC133 ram ell. bundkort med de helt nye chipsæt, der understøtter DDR Ram.
Du får helt klart generelt bedst pris/ydelse med T-Bird eller Duron (ikke Athlon clasic). S\'følglig vil du se råd om køb af Intel. Det er \"religion\" for disse personer, som efter min mening ikke helt har set \"lyset\"
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 21:14 #8
Tag en thunderbird....
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. november 2000 - 22:56 #9
>>effex, ja A7V tager også gerne imod T-Birds...
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 01:17 #10
Pentium
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. november 2000 - 01:35 #11
T-bird
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 01:42 #12
Microsoft siger pentium!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 01:43 #13
ØØ undskyld den skal måske bruges til linux?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. november 2000 - 01:48 #14
Microsoft har jo også ret i alt hvad de siger! (lol)
Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2000 - 07:15 #15
Jep...
MS ved hvad de snakker om *g*
Avatar billede sqrd Nybegynder
24. november 2000 - 09:05 #16
Helt sikkert Duron eller T-Bird. Asus A7V er nok også det bedste valg... http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q3/000919/kt133-19.html
Prøv at læse hele testen, så finder du sikkert også et par gode fif om hvordan du bedst for gang i lidt overclocking :)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
24. november 2000 - 11:22 #17
effex,

Du skal købe et ASUS A7V Bundkort.

Derefter køber du en AMD Duron.

Når din Duron processor en dag føles lidt langsom, så overclocker du den til den går istykker...Derefter køber du en Thunderbird som til den tid kan fås for en slik.

MVH,
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. november 2000 - 21:51 #18
Jeg ville (og gør det snart) til hver en tid vælge T-birden!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
24. november 2000 - 22:55 #19
SEN8OR,

Jeg har endnu ikke set et eneste spil som ikke kører godt på en Duron med Geeforce kort...

Du skal bare købe en TBird, det vil jeg da ikke forhindre dig i...Men det er sgu dumt hvis man ikke har behov for det...Så hellere starte på en Duron 600Mhz nu, og opgradere til en Tbird 1,2Ghz senere, når den er ved at udgå.

Avatar billede sen8or Nybegynder
24. november 2000 - 23:10 #20
Hejsa aaa 2550,

www.edbpriser.dk:
AMD Duron  800 MhZ, kr. 1119,-
AMD T-BIRD 800 MhZ, kr. 1569,-

Når jeg skal investere i en CPU, som skal holde i min. 0,5 år så spenderer jeg gerne kr. 450,- ekstra!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede krusell Nybegynder
25. november 2000 - 01:15 #21
Fornuftigt...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
25. november 2000 - 18:14 #22
Sen8or,

Og om 0,5 år køber du ikke en 800Mhz Tbird...Næh, du køber minimum en Tbird 1,2Ghz...Det er skam fornuftigt...Køb altid den dyreste processor du kan få...Hvis du ikke har noget at bruge den til, så kan du jo altid prale af at du har betalt en formue, når du taler med venner.

På min måde har jeg altid en maskine som kan spille de nyeste spil, og sparer måske 1000-1500Kr på samme tid.

Vi kan ikke blive enige...Jeg køber smart og billigt, og opgraderer når behovet opstår...

effex skrev at han skulle bruge maskinen til programmer og spil...Han skrev ikke at han skulle lave 3D StudioMAX animationer, eller serve SQL databaser...

Effex,

Hvis du skal bruge maskinen til 3D rendering eller database server, så skal du have noget helt andet...(Og dette er selvfølgelig kun hvis du har et stramt budget)

TYAN Thunder 2500 Motherboard
2 x P3 850Mhz
2 GB Micron ECC RAM
2 x Quantum 10K SCSI harddiske
1 x Elsa Gloria III

MVH
Avatar billede scoredyr Nybegynder
25. november 2000 - 22:27 #23
Jeg fatter ikke de mennesker der tilbeder Intel. Intel har jo det samme problem som AMD havde før i tiden med at deres CPU´er ikke virker. Jeg har lige været med til at sende 3000 stk. CPU´er tilbage til Intel da de havde den samme defekt som AMD havde i deres tidelige k6 CPU. Og så prøv også at se hvordan Intels CPU bliver \"MULET\" af AMD på div test sites. der er jo tale om at Intel vil trække 1,5 GHZ tilbage, for den kunne ikke arbejde sammen med RAMBUS RAM. Man får også mere maskine for pengene hvis man køber AMD.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
25. november 2000 - 22:27 #24
Det er jo T-BIRD jeg snakker om selvfølgelig :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 00:36 #25
Prøv lige at se hvor mange spørgsmål med problemer af forskellige årsager hvor intel optræder i forhold til ADM. Hvorfor mon erhverslivet holder fast ved intel når der er penge at spare ved at købe ADM . Jeg har godt hørt at der kun er et register som skulle være forskelligt på de 2 CPU\'er, men dette register kender Microsoft også sååå
Avatar billede spt Nybegynder
26. november 2000 - 00:59 #26
AMD K6-2 som svarer til en pentium to er extremt billige for tiden da de stort set ikke bruges længere. snup en af dem og gør din økonomi en tjeneste.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 01:01 #27
Tjeaah men det er ikke til at skaffe dem???
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 01:02 #28
Jeg er selv ude efter en men jeg bor i Silkeborg og jeg har prøvet men der er ikke nogen der har ØVØVØV.... Webking og jydskcomputer har ikke mere
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. november 2000 - 01:16 #29
Kharder, skulle vi ikke være helt politisk korrekte her, og så blive enige om at vanskelighederne med AMD enten er i forbindelse med chipsets og ikke processorerne! Apropos den dér med erhverslivet.. har du nogensinde spurgt Intel DK? =)
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 01:18 #30
Det skulle ikke undre mig om Intel DK brugte AMD *GG*
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 01:24 #31
Jeg tror da eller at AMD K6-2 ??? Mhz kan skaffes endnu. Der bliver da stadig solgt maskiner med dem i.

Har aldrig talt med intel DK. ;o)

Jeg tænker ikke på de tidligere problemer som AMD har haft det er historie nu, men hvem hælder microsoft til?
Avatar billede morten11 Nybegynder
26. november 2000 - 01:25 #32
det eneste jeg kan sige Køb Thunderbird 900Mhz det kan bedst betale sig ellers gå i aldi, for der er et godt tilbud på en pc!!!!!!!!!!

morten 11
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 01:26 #33
Microsoft er da begyndt at hælde over til AMD da de ikke laver CPU´er der bliver kaldt tilbage *GG*
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 01:30 #34
Det lyder da godt.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
26. november 2000 - 05:08 #35
Man kan stadig købe K6-2 550Mhz, men det er måske smartere at se sig om efter en K6-III istedet.

Jeg tilbeder ikke intel, men man kan ikke tage fra dem at Intel stadig er en industristandard...

En del professionelle programmer til A/V brug er skrevet til Intel processorer og kræver diverse fixes eller patches hvis de skal køre fornuftigt med AMD. Disse patches forringer som regel afviklingshastigheden af programmet.

Intel har også den fordel at de selv laver chipset til processoren...Det er ikke tilfældigt at de første bundbrædder til K7 brugte AMD chipset.

Intel har lavet den ene fejl efter den anden i de sidste 2 år, og AMD har gjort alt rigtigt...Det minder meget om situationen tilbage i starten af halvfemserne, hvor AMD lancerede AM486 40Mhz, kort efter at Intel havde lanceret deres første 33Mhz processor. AMD havde oven i købet haft tid til af fejlrette mikrokoden i deres AM486 som faktisk var en nøjagtig kopi af intels(Deraf den senere retssag).

Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 10:12 #36
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 14:11 #37
t-bird
Avatar billede krusell Nybegynder
26. november 2000 - 14:25 #38
I mener ikke seriøst at manden skal købe en K6-2? (K6-3 er umulig at skaffe)
Sidder selv med en 500 K6-2 og hakker mig vej igennem spillene. Køber en T-bird efter jul...
Evt. duron, hvis pungen virkelig presser og hver en krone skal spares (men hvis det er sagen, hvem køber så computer)

Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 14:30 #39
enig med krussel
Avatar billede krusell Nybegynder
26. november 2000 - 14:42 #40
Med hvem? ;-)

Og den sidste linie skal lige ændres til: \"Man kan evt. købe duron... o.s.v\"
Holder mig selv til T-birden
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 14:47 #41
enig med Krusell LOL

min rangliste er således

T-bird
Athlon classic
Duron
alt andet
K6-2
Avatar billede hope Nybegynder
26. november 2000 - 14:55 #42
Jeg ville personligt gå efter den der passer min tegnebog bedst uden at være noget skrammel....
Avatar billede krusell Nybegynder
26. november 2000 - 15:00 #43
Og hvad er det så hope?
Tror egentligt at det er noget vi allesammen vil...
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 15:14 #44
Ja pengepungen, derfor købet jeg også en LifeTec i feb. pentium III 550 Mhz
Avatar billede denboj Nybegynder
26. november 2000 - 15:19 #45
hope//tjoh - men det er jo i virkeligheden ret svært at vide hvornår man sætter grænsen ved enkeltdelene

15/30/45 GB harddisk

tnt2/geeforce sdr/geeforce 2 gts

duron 600/athlon 800/Tbird 1000

6/8/10 gange brænder

hmm skal man også have dvd og i så fald skal man så også have et tv kort

hvilken printer skal man vælge

hvad med skærmen er det ikke også vigtigt?

og bundkortet forøvrigt - det betyder vel også noget.

Så med et budget på f.eks. 10.000 kr. er der stadig et uanet væld af muligheder

(dette er ikke et spm.)
Avatar billede galaxy Nybegynder
30. november 2000 - 11:35 #46
Jeg har en sammenligning du kan beslutte dig udfra.

For 2 mdr. siden købte både min kammerat og jeg ny pc. Vi købte totalt samme opsætning bortset fra to ting: Hans er en Duron 700 med 128 Mb pc133, min er en T-bird 1000 med 256 Mb pc133.

Jeg har stået for opsætning af begge maskiner så de er konfigureret ens (bios og windows).

I 3D-mark 2000 Scorer jeg ca. 5700, han får 5400. Dette har fået mig til at fortryde købet af en T-bird, for den smule cacheram som er forskellen på de 2 cpu\'er har altså meget lidt (hvis nogen) betydning i 3D spil og lignende. Tænk på at min kører ved meget højere frekvens og med dobbelt ram !!!
I alm. kontor-programmer tvivler jeg også på at der er synderligt meget forskel.

Så mit bud... Køb Duron og hvis du har råd... Bundkort til DDR-ram - savle, savle.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2001 - 16:53 #47
Jeg har lige købt en Athlon Thunderbird 1,3 Ghz, som er så nem at \"Overclocke\", det kan nemlig gøres fra bios\'en, det er så med et Asus A7A266 bundkort, jeg kører med 1,4 Ghz, og min cpu kommer aldrig over 55 grader.
Køb den.......
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2001 - 02:02 #48
Man skal købe Pentium 3 eller 4, hvis man vil undgå de almindelig problemer som opstår undervejs. Hvorfor skulle virksomhederne ellers blive ved med at købe pentium!
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2001 - 04:59 #49
Hvorfor er TDC stadig et stort firma, fordi folk er for dovne til at prøve noget nyt(og bedre).
Sådan er det også med Intel og AMD, Hvorfor vælge en 1,7 Ghz Pentium 4, når du kan købe en mere stabil Athlon T-Bird 1,3 Ghz, og få samme ydelse, og færre problemer.
De store firmaer er jo også ved at skifte til AMD.
Avatar billede tommy.b Nybegynder
10. maj 2001 - 16:31 #50
danziq hvordan overclokker du din amd for jeg har en amd athlon t-bird 900mhz der var clokket op til 1000mhz da jeg fik den men kan det lade sig gøre at overclokke den mere
Avatar billede brum Nybegynder
10. maj 2001 - 16:50 #51
Hvad med at vente lidt...

der er noget med en athlon 4
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8376
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
23. juni 2002 - 14:15 #52
Hvis man vil have en ordenligt computer vælger man en P4 med RD-ram!
Avatar billede tzr Nybegynder
12. juli 2003 - 17:04 #53
er det ikke på tide at lukke ? :)