Avatar billede chimbo Nybegynder
05. maj 2003 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Delete NAT entry?

Jeg har oprettet en NAT entry i min Cisco 677 router, som jeg gerne vil have slettet igen, men det vil den altså ikke.

Jeg skriver:

set nat entry del 192.168.1.3 5900 0.0.0.0 5900 tcp
write
reboot

-

Inden jeg laver en reboot så tjekker jeg lige om den er væk med kommandoen show nat, og det er den...
Men efter reboot så vupti er den der igen når man laver en Show nat kommando.

Hvad skal jeg dog gøre?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. maj 2003 - 20:50 #1
har du huske at enable?

når du er logget ind på routeren og står i cbos så skriv enable [enter] det password så burde den så sådanne ud nu

cbos#
Avatar billede chimbo Nybegynder
05. maj 2003 - 21:15 #2
Jep det har jeg gjort, ellers brokker den sig når jeg forsøger mig med en set kommando.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. maj 2003 - 21:20 #3
hvornår har routeren sidst være slukket?

hiv strømstikket ud af routeren, vent 5min, sæt strøm til, vent en 5min, prøv så igen af fjerne den NAT entry

jeg har selv en Cisco 677, og den opføre sig lidt underligt nogle gange, så nupper jeg strømmen, også virker den fint derefter
Avatar billede chimbo Nybegynder
05. maj 2003 - 21:23 #4
Jeg haft strømmen fra den idag optil flere gange. Jeg har endog lavet en firmware update + kørt en reconfig og lige meget hjalp  det.
Avatar billede geddeth Nybegynder
06. maj 2003 - 01:45 #5
Se evt. følgende FAQ:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#33

/geddeth
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. maj 2003 - 10:52 #6
set nat entry del 192.168.1.3 5900 0.0.0.0 5900 tcp

er ihvertfald forkert. "0.0.0.0" skal erstattes med din globale IP-adresse, hvis ikke du har gjort det.
Avatar billede chimbo Nybegynder
06. maj 2003 - 19:29 #7
Tak skal i have!!
Jeg troede jeg skulle bruge 0.0.0.0 hvis jeg ønskede at alle andre globale ip'er skulle have adgang. F.eks hvis man kørte en FTP-server åbnede man port 20-21 til ip 0.0.0.0.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. maj 2003 - 09:34 #8
:)

Du kan altid bruge en kommando som "show nat" hvis du gerne vil se dine nat/pat entries