Avatar billede icelands_ Nybegynder
05. maj 2003 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CD drev forsvinder

Nero gik ned, så i huj og hast brugte jeg den indbyggede cdbrænder i windows xp. Jeg kopierede filerne til min plextor cdrw og brændte cd'en, hvilket gik fint.

Men nu kan computeren ikke finde de cd'er jeg smider i mine drev? Hvis jeg går ind i stifinder så kan jeg se at windows har fundet cd'erne, men når jeg prøver at eksekvere dem, så får jeg at vide, at der ikke er nogle cd'er i mit drev.

Jeg har prøvet at fjerne mine 2 cd-rom drev (har plextor cdrw og pioneer dvd) men det hjælper heller ikke, og jeg har desuden geninstalleret programmet, men det virker heller ikke - hjælp...

Nå ja, ser jeg inde i kontrol panelet så tror windows lige pludseligt at mit dvd drev har formeret sig til også at være et scsi cd drev, der står:

DVD_fcs DVD-ROM_fcs7040 SCSI CdRom Device
PIONEER DVD-ROM DVD-106
PLEXTOR CD-R PX-W4824A
Avatar billede casch Nybegynder
05. maj 2003 - 19:20 #1
har du prøvet at fjerne dine dvd drev fra enhedshåndtering? Evt at du fjerne alle dine cd/dvd drev på en gang og genstarter maskinen
Avatar billede icelands_ Nybegynder
05. maj 2003 - 22:38 #2
Ja, når jeg så genstarter den så installerer den drevene automatisk, men det har ingen effekt, desværre
Avatar billede casch Nybegynder
05. maj 2003 - 22:46 #3
har du prøvet at pille kablerne ud (både strøm og ide) fra dine cd drev og starte maskinen. Tjek om den stadig har alle dine cd-drev. Hvis så fjern dem og genstart og når de så er væk slukker du maskinen og sætter kablerne i igen.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
05. maj 2003 - 23:00 #4
Jeg fjernede kablerne sammen med alt der tilhørende softwere (nero / plextools) og satte det hele sammen igen som du foreslog og det virker ^^^ :-) De ekstra scsi drev er der dog stadig, men det er mindre væsentligt, bare cdrom'ene igen virker, tusind tak for hjælpen casch, giv et svar og du får dine velfortjente point :-)
Avatar billede casch Nybegynder
05. maj 2003 - 23:03 #5
kanon at du fik dit til at virke. Jeg sidder og bøvler med mit tapedrev jeg ikke kan få til at fungerer:(
Avatar billede icelands_ Nybegynder
05. maj 2003 - 23:41 #6
surt :-(

Jeg har desværre ikke megen erfaring med tape drev, men hvis du fortæller hvad der helt konkret er i vejen, kan det da være jeg har hørt om det :-)