Avatar billede lovedrugz Nybegynder
05. maj 2003 - 13:20 Der er 5 kommentarer

Scsi brænder laver "windows beskyttelsefejl"

OS:win98b
HW:Plexwriter 12/4/32
og Pci adapter ( til scsi )
Jeg prøvede at opdatere nero, og det skulle boote et par gange. 3 gang den bootede, stod der "windows beskyttelsefejl, genstart." Så jeg geninstalerede windows et par gange for at løse problemet, hvilket ikk hjalp.Så skilte jeg computeren ad, og samlede den igen kabel efter kabel, og fandt ud af at den virkede 100% hvis ikk kablet fra brænderen til pci-scsi adapteren ikk sad i.
HVORFOR? både brænder og adapter geninsatll 2-3 gange. samme fejl hver gang.
HJÆLP!
Avatar billede klaphat Nybegynder
05. maj 2003 - 13:25 #1
Har du checket termineringerne for SCSI?
Avatar billede lovedrugz Nybegynder
05. maj 2003 - 16:39 #2
om jeg har chekket hvad... jeg er ikk med!
Avatar billede lovedrugz Nybegynder
05. maj 2003 - 16:50 #3
Jeg ved ikk hva termineringerne er.
noget i "egenskaber" for noget af problemet?
Avatar billede zenze Nybegynder
05. maj 2003 - 21:25 #4
Klaphat mener at du skal terminere PlexWriter'en, hvis brænderen er sidste led i kæden. Dvs. at du skal sætte jumperen bagpå til TE.
Avatar billede zenze Nybegynder
05. maj 2003 - 21:32 #5
Hvad har du ellers på SCSI-kæden? - Du skal også sørge for at hver enhed har sit eget unikke ID-nummer. Brænderen er fra fabrikken sat til ID 4 (default) og det tilrådes at man lader den have den indstilling. SCSI-controlleren er formodentlig default sat til ID 7. Lad også den blive der.- Hvad med dit kabel. Er det i orden? - Hvis brænderen sidder som sidste enhed skal den sidde på længst væk fra kortet.