Avatar billede cpm Nybegynder
23. november 2000 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows98 SE fejler med LG dvd-drev

Jeg har et kæmpe problem som jeg ikke har kunne løse.
Jeg købt et LG goldstar model DRD-8120B som får min windows 98 sekond edition til at gå ned med et brag.
Jeg har 2 connecteors på mit motherboard (mainboard) den første sidder min harddisk på som master. Den anden sidder der et 40X CD-ROM drev som master og en LG brænder som slave. Dette fungere perfekt.
Jeg forsøger at udskifte mit CD-Rom drev med mit nyindkøbte DVD-drev og det er her mine problemer begynder. Windows går ned når den skal forsøge at loade driverdatabasen og kan kun startes op i fejlsikret tilstand. Skifter jeg drevet tilbage til mit CD-rom drev starter windows OK.
Min Bios (AMI) er fra juni 98 og kan ikke flash opgraderes.
Jeg har forsøgt at geninstallere win98, dette hjelper ikke.

Hjælp hjælp
Avatar billede powell Nybegynder
23. november 2000 - 15:08 #1
Hvis du kikker i computerens BIOS, kan den så se drevet?

Drevet står som master, og ikke som slave?

Prøv at sætte drevet på IDE1 sammen med din harddisk, og så sæt drevet som slave.
Prøv evt. også at finde de nyeste drivere til dyret? og sørg for at alle jumperne sider rigtigt på drevet.

En sidste ting du kan prøve er at montere drevet i din kammerats computer for at se om drevet evt. kunne være defekt.

Avatar billede cpm Nybegynder
23. november 2000 - 15:23 #2
Ja, jeg kan se Drevet i BIOS og ja drevet er sat op som master. Jeg har fået testet drevet og det er ikke defekt.
Jeg har forøvrigt prøvet, at installere et DVD drev fra creative og det får ligeledes Windows til at gå i fejlsikret tilstand på samme måde som LG drevet.
Avatar billede powell Nybegynder
23. november 2000 - 15:35 #3
Et andet skud kan være at drevet konflikter med et af de andre enheder du har installeret, som foreks. lydkort, grafikkort eller en scsi-enhed.

Når du kikker i enhedshåndteringen er der da nogen \"!\"-udråbstegn eller advarsler af nogen art?
(for at komme ind i enhedshåndteringen: højreklik på denne computer, vælg Egenskaber)
Avatar billede cpm Nybegynder
23. november 2000 - 15:49 #4
Nej der er ingen konflikter og den ser ud som om den har fundet DVD(jeg kan se den har fundet LG8120B), og jeg har ingen SCSI enheder i systemet
Avatar billede cpm Nybegynder
23. november 2000 - 15:52 #5
Jeg kan lige tilføje at jeg har et TNT2 32 MB grafikkort installeret.

Det ser for mig ud som om Windows går ned lige inden den skal starte med de drivere der passer til mit system.
Avatar billede powell Nybegynder
23. november 2000 - 16:39 #6
Jeg bliver nødt til at spørge igen angående din enhedshåndtering, har den eller har den ikke nogen symboler i enhedshåndteringen.

Avatar billede cpm Nybegynder
23. november 2000 - 16:48 #7
Der er INGEN konflikt/symboler i enhedshåndteringen
Avatar billede powell Nybegynder
24. november 2000 - 08:27 #8
Jeg opsummerer:
Du Kan se drevet i BIOS\'en.
Du har haft drevet i en ekstern computer hvor det virkede.
Du har ingen konflikter med andet hardware, set udfra enhedshåndteringen.
Du har sat drevet som slave og sat det sammen med harddisken, uden forbedret resultat.
Du har geninstalleret hele win98 helt fra bunden igen uden bedre resultat.

Så er det egentligt kun få ting tilbage som kan være skyld i dette problem.

Enten kan din computer ikke håndtere drevet, men jeg kunne ikke finde noget dokumentation for dette, eller...

Et eller andet i din WIndows 98 er korrupt, har du opgraderet med de service pakker der er kommet fra Microsoft? Hvis ikke så prøv det.
Du skal også havde de nyeste dll\'s. bl.a. Win32.dll.

Hvis intet af det hjælper, må jeg desværre konkludere at din computer ikke kan håndtere et DVD-drev.
Avatar billede powell Nybegynder
24. november 2000 - 08:28 #9
Hvis du har OC\'et din computer, så prøv at stille den ned i hastighed.
Avatar billede cpm Nybegynder
24. november 2000 - 09:49 #10
Jeg har ikke opgraderet windows - jeg vil forsøge dette som min sidste udvej.

Jeg takker for hjælpen