Avatar billede rowsing Nybegynder
05. maj 2003 - 10:33 Der er 4 kommentarer

common dialog

Jeg mangler en license til at kunne indsætte en common dialog i VB 5.0 den svarer med at programmet ikke kan finde den.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. maj 2003 - 10:39 #1
Har du filen comdlg32.ocx ??

Har du valgt den under menupunkt "projects - components" ??

//akj
Avatar billede joern Nybegynder
05. maj 2003 - 11:13 #2
Hej.

Ud over filen comdlg32.ocx som dk_akj omtaler skal du have den tilhørende dependency-fil: comdlg32.dep.  Det er en ascii-fil der bl.a. indeholder versionsnummer på din ocx.  Denne skal være angivet korrekt - også hos de brugere du evt. distribuerer dit program til.

Der er tidligere spørgsmål på 'eksperten' der uddyber denne problematik.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede rowsing Nybegynder
05. maj 2003 - 12:06 #3
til dk akj: nej den har jeg ikke! ja den er indsat der fra.
og jeg jeg prøver at sætte den ind i en form svare den med license information is not found
Avatar billede dk_akj Nybegynder
05. maj 2003 - 12:09 #4
Det lyder som om komponenten ikke er installeret via vb installationen med derimod via installation af et andet program, altså en runtime installation af komponenten.

Prøv at geninstallere din vb incl. alle servicepacks.

//akj